Zespół Placówek Oświatowych

Publiczna Szkoła Podstawowa im. Stefana Żeromskiego

i Przedszkole w Kurozwękach

ul. Szydłowska 9, 28-200 Staszów, woj. Świetokrzyskie

tel.fax (015) 866 73 90

zpokurozweki@staszow.pl

Geografia - klasa VIII - Ewa Szymańska


Piątek, 19.06.2020 r.
Temat: Praca z mapą.

Moi Drodzy, na zajęciach będziemy kontynuować wykonywanie zadań z zeszytu ćwiczeń doskonalące umiejętność posługiwania się mapą.

Piętek, 05.06.2020 r.
Temat: Praca z mapą.

Piątek, 29.05.2020 r.

Temat: Prace badawcze w Arktyce i Antarktyce.
Moi Drodzy, zapoznajcie się z tematem w podręczniku str. 180-184,a także z materiałem w załączniku.
Możecie również skorzystać z platformy e-podręczniki:
Zwróćcie uwagę na zakresy badań obszarów okołobiegunowych, rozmieszczenie polarnych stacji badawczych (mapy w podręczniku s. 182-183), status prawny Antarktyki, a w szczególności "Pakt antarktyczny".
Następnie wykonajcie ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń s. 83-84.

Piątek, 22.05.2020 r.

Temat: Środowisko przyrodnicze Arktyki i Antarktyki.

Zapoznajcie się z tematem lekcji z podręcznika, str. 170-175, a także z materiałem na stronie e-podręczniki:
Następnie korzystając z mapy str. 170 i 171 określcie położenie Arktyki i Antarktyki oraz wymieńcie obszary Ziemi należące do nich.
Zwróćcie uwagę na:
- warunki klimatyczne panujące w Arktyce.
- roślinność i zwierzęta Arktyki oraz ich przystosowania do warunków polarnych.
- rdzenna ludność Arktyki oraz ich zajęcia.
- warunki klimatycznych na Antarktydzie - wykres klimatyczny str.175.
- cechy środowiska przyrodniczego Antarktyki- lądolód, lodowce szelfowe, oazy.
- świat zwierząt Antarktyki i ich przystosowania do trudnych warunków życia.

Praca domowa:
Jako notatkę sporządź tabelkę, w której zestawisz cechy środowiska przyrodniczego Arktyki i Antarktyki (wzór tabelki w załączniku).

Piątek, 15.05.2020 r.
Temat: Ludność i gospodarka Australii.

Zapoznajcie się z tematem w podręczniku, a następnie obejrzyjcie lekcje online:

Krótko zapisz odpowiedzi na następujące zagadnienia i wyślij do sprawdzenia:

  • podaj czynniki przyrodnicze wpływające na rozmieszczenie ludności Australii
  • wymień bariery utrudniające zamieszkanie kontynentu
  • scharakteryzuj rdzennych mieszkańców kontynentu i historię jej zasiedlenia przez migrantów
  • omów cechy rolnictwa na tle warunków przyrodniczych (wykorzystanie wód artezyjskich)
  • podaj miejsca występowania surowców mineralnych na podstawie mapy gospodarczej (atlas, podręcznik zasoby internetu)
  • Turystyka w Australii i Oceanii.

Piątek, 08.05.2020 r.

Temat: Środowisko przyrodnicze Australii i Oceanii.

Zapoznajcie się z tematem w podręczniku s. 152-161.
W czasie zajęć określimy położenie geograficzne Australii i Oceanii. Poznamy poszczególne elementy środowiska przyrodniczego, poznamy klimat oraz florę i faunę Australii.


Zachęcam was również do obejrzenia krótkiego filmu - 10 najpiękniejszych miejsc w Australii:

Możecie również skorzystać z platformy e-podreczniki:

Przesyłam również zestaw ćwiczeń do zajęć (zeszyt ćwiczeń s. 71-73).


Piątek, 24.04.2020 r.

Temat: Stany Zjednoczone – potęgą gospodarczą świata

1. Położenie i środowisko przyrodnicze Stanów Zjednoczonych.
2. Największa gospodarka na świecie.
Przeanalizujcie tekst z podręcznika str.141-145, a także ciekawostki „Oczami podróżnika”(146-147)
Dodatkowe ciekawe informacje znajdziecie na platformie e-podręczniki:
Następnie proszę odpowiedzieć na pytania i wysłać do sprawdzenia (zdjęcie na Messengera):
Jaki przemysł nazywamy high-tech?
Jakie działy przemysłu do niego należą?
Co produkuje(konkretnie)?
Jakie muszą być spełnione czynniki lokalizacji tego przemysłu?
Wymień kilka ważnych ośrodków przemysłu high-tech w Stanach Zjednoczonych(nie zapomnij o najstarszym – wyjaśnij jego nazwę).

Zadanie domowe:
Przygotuj prezentację dotyczącą wybranego państwa leżącego w Ameryce. Na poszczególnych slajdach umieść najważniejsze informacje dotyczące kraju:
- informacje ogólne (położenie geograficzne, powierzchnia, stolica, gęstość zaludnienia),
- środowisko przyrodnicze (ukształtowanie terenu, klimat, fauna i flora),
- gospodarka (rozwój rolnictwa, przemysłu i usług).

Gotowe prezentacje proszę wysłać na mój adres e-mail: eszymanska88@wp.pl

WIOSENNA PRZERWA ŚWIĄTECZNA od 9 do 14 kwietnia 2020 r.


Piątek, 03.04.2020 r.

Temat: Kanada - środowisko przyrodnicze.
  • Zapoznajcie się z tematem w podręczniku s. 132- 139.

  • Zwróćcie uwagę na klimat oraz rozwój rolnistwa na terenie tego kraju.

Wykonajcie ćw. 4. w zeszycie ćwiczeń.


Piątek, 27.03.2020 r.
TEMAT: Urbanizacja w Ameryce.
  • Drodzy Uczniowie! Proszę przeczytać temat w podręczniku (s. 126-131).

  • Wykonajcie ćwiczenia 1 - 4 s. 60-61 (ćwiczeniówka)
ćw. 5. s. 62 (dla chętnych)
Przesyłam również prezentację do przejrzenia.
Kliknij>>> PREZENTACJA
13-06-2020, Ewa Cichoń
Strona którą odwiedzasz korzysta z plików cookies. Ustawienia dotyczące tych plików można zmienić w opcjach przeglądarki używanej do przeglądania Internetu. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o plikach cookies przeczytaj Politykę cookies.