Zespół Placówek Oświatowych

Publiczna Szkoła Podstawowa im. Stefana Żeromskiego

i Przedszkole w Kurozwękach

ul. Szydłowska 9, 28-200 Staszów, woj. Świetokrzyskie

tel.fax (015) 866 73 90

zpokurozweki@staszow.pl

Język angielski - klasa VI - Marta Zajdel


Środa, 24.06.2020 r.

Dzień dobry,
Piszemy w zeszycie: Lesson, 24th June, 2020, Wednesday, Subject: Progress check 6 - powtórzenie i utrwalenie materiału z modułu 6.

Robimy w zeszycie ćwiczenia ze str. 98 i 99 w podręczniku. W ćwiczeniówce nie robimy nic. Jestem dostępna na messengerze.
Pozdrawiam,
Marta Zajdel

Poniedziałek, 22.06.2020 r.

Dzień dobry,
Piszemy w zeszycie: Lesson, 22nd June, 2020, Monday, Subject: Types of books - rodzaje książek. Ćwiczenia w słuchaniu.

Robimy w zeszycie ćwiczenia ze str. 96 i 97 w podręczniku na środę 24.06.2020 r. Przepisujemy pod tematem nowe słówka: mystery - tajemnica, adventure - przygoda, wizard - czarodziej, job - praca, magic - magiczny, ring -pierścionek.
Ćw.1 zrobimy ustnie na lekcji. Ćw.2 Posłuchaj i przeczytaj tekst. Ćw.3, 1, 2, 3 i 4 zrobimy ustnie na lekcji. W ćwiczeniówce ćw.3 (Zapytaj o podkreśloną część zdania) str.39 - dla chętnych. Jestem dostępna na messengerze.
Pozdrawiam,
Marta Zajdel

Piątek, 19.06.2020 r.

Dzień dobry,
Piszemy w zeszycie: Lesson, 19th June, 2020, Friday, Subject: "Fun in all weathers"- praca z tekstem.

Robimy w zeszycie ćwiczenia ze str. 94 i 95 w podręczniku na poniedziałek 22.06.2020 r. Przepisujemy pod tematem nowe słówka: outdoor - na świeżym powietrzu, life-sized - naturalnych rozmiarów, pick sb up - zabrać kogoś z jakiegoś miejsca, track - tor, session - jazda, rate -taryfa, stawka.
Ćw.1 Posłuchaj i przeczytaj tekst. Ćw.2 Zdecyduj R, W lub DS. Ćw.3 i 4 zrobimy ustnie na lekcji. Ćw.5 Posłuchaj i wybierz poprawną odpowiedz. Ćw.6 nie robimy. W ćwiczeniówce ćw.1 (Przeczytaj tekst i zdecyduj R,W lub DS) i ćw.2 (Odpowiedz na pytania) str.39. Jestem dostępna na messengerze.
Pozdrawiam,
Marta Zajdel

Poniedziałek, 15.06.2020 r.

Dzień dobry,
Piszemy w zeszycie: Lesson, 15th June, 2020, Monday, Subject: Question tags - pytania rozłączne.

Robimy w zeszycie ćwiczenia ze str. 93 w podręczniku na piątek 19.06.2020 r. Przepisujemy kolorem pod tematem notatkę ze str.121 w podręczniku.
Ćw.4 Wpisz question tags, posłuchaj i sprawdź. Ćw.5 Utwórz question tags. W ćwiczeniówce ćw.3 (Zakreśl poprawne słowa) i ćw.4 (Dopisz question tags) str.38. Jestem dostępna na messengerze.
Pozdrawiam,
Marta Zajdel

Środa, 10.06.2020 r.

Dzień dobry,
Piszemy w zeszycie: Lesson, 10th June, 2020, Wednesday, Subject: Adverbs - przysłówki. Kolejność przymiotników w zdaniu.

Robimy w zeszycie ćwiczenia ze str. 92 w podręczniku na poniedziałek 15.06.2020 r. Piszemy kolorem pod tematem: Przysłówki w języku angielskim zakończone są na -ly lub -ily. Dzielimy je na przysłówki: manner (sposobu), time (czasu), place(miejsca), frequency (częstotliwości) i degree (stopnia). Przysłówki stopniujemy tak samo jak przymiotniki. Wyjątki: good - well, fast - fast, hard - hard, early - early, late - late. Kolejność przymiotników w zdaniu: opinia, wielkość, wiek, kształt, kolor, pochodzenie, materiał + rzeczownik, np. A beautiful, big, new, round, grey, French, steel tower.
Ćw.1 Określ rodzaj przysłówka. Ćw.2 Utwórz przysłówki od przymiotników. Ćw.3 Uporządkuj przymiotniki. W ćwiczeniówce ćw.1 (Utwórz przysłówek) i ćw.2 (Wpisz przymiotniki w odpowiedniej kolejności) str.38. Jestem dostępna na messengerze.
Pozdrawiam,
Marta Zajdel

Poniedziałek, 08.06.2020 r.

Dzień dobry,
Piszemy w zeszycie: Lesson, 8th June, 2020, Monday, Subject: Booking tickets for a performance - kupowanie biletu na przedstawienie (dialogi).

Robimy w zeszycie ćwiczenia ze str. 91 w podręczniku na środę 10.06.2020 r. Piszemy pod tematem: performance - występ, sold out - wyprzedany, cash - gotówka, receipt - paragon, box office - kasa. Ćw.1 Uzupełnij dialog. Posłuchaj i sprawdź. Ćw.2 zrobimy ustnie na lekcji. Ćw.3 i 4 nie robimy. W ćwiczeniówce ćw.1 (Połącz), ćw.2 (Wybierz a lub b) i ćw. 3 (Uzupełnij dialog) str.37. W poniedziałek kartkówka z 0 i 1 trybu warunkowego. Jestem dostępna na messengerze.
Pozdrawiam,
Marta Zajdel

Piątek, 05.06.2020 r.

Dzień dobry,
Piszemy w zeszycie: Lesson, 5th June, 2020, Friday, Subject: Areas in a theatre and types of music - teatr I muzyka.

Robimy w zeszycie ćwiczenia ze str. 90 w podręczniku na poniedziałek 08.06.2020 r. Piszemy pod tematem: stage - scena, row - rząd, aisle - korytarz, przejście, box - loża, curtain - kurtyna, balcony - balkon, stalls - parter.
Ćw.1 Podpisz obrazki. Posłuchaj i sprawdź. Ćw.2 Wpisz słowa z ćw. 1. Ćw.3 Posłuchaj nagrania i napisz rodzaj muzyki, który usłyszysz. Ćw. 4 zrobimy ustnie na lekcji. W ćwiczeniówce ćw.1 (Wpisz odpowiednie słowa), ćw.2 (Połącz) i ćw. 3 (Wpisz podane słowa) str.36. Proszę o zrobienie zdjęcia str.36 z ćwiczeniówki i przysłanie dziś do godz. 15.00 na messengerze na ocenę. W poniedziałek kartkówka z 0 i 1 trybu warunkowego. Jestem dostępna na messengerze.
Pozdrawiam,
Marta Zajdel

Środa, 03.06.2020 r.

Dzień dobry,
Piszemy w zeszycie: Lesson, 3rd June, 2020, Wednesday, Subject: Conditionals (type 1) - tryb warunkowy typu 1 - ćwiczenia.

Robimy w zeszycie ćwiczenia ze str. 89 w podręczniku na piątek 05.06.2020 r. Piszemy kolorem pod tematem: if not = unless (jeśli nie). Zdania warunkowego typu 1 używamy, gdy opisujemy czynności lub sytuacje, które będą miały miejsce jeśli zostanie spełniony określony warunek. If/When + Present Simple, Future Simple, np. If it rains tomorrow, we won't go for a walk.
Ćw.5 Napisz zdania warunkowe typu 1 z podanymi czasownikami. Ćw.6 Przepisz zdania z ćw. 5 w 1 trybie warunkowym ze słowem unless. Ćw.7 Wpisz 0 lub 1 tryb warunkowy. W ćwiczeniówce ćw.3 (Napisz zdania w 1 trybie warunkowym z podanymi czasownikami) i ćw. 4 (Wpisz 0 lub 1 tryb warunkowy) str.35. Jestem dostępna na messengerze.
Pozdrawiam,
Marta Zajdel

Poniedziałek, 01.06.2020 r.

Dzień dobry,
Piszemy w zeszycie: Lesson, 1st June, 2020, Monday, Subject: Conditionals (type 0) - tryb warunkowy typu 0 - ćwiczenia.

Robimy w zeszycie ćwiczenia ze str. 88 w podręczniku na środę 03.06.2020 r. Piszemy kolorem pod tematem: Zdania warunkowego typu 0 używamy, aby opisać skutki powtarzających się regularnie czynności. If/When + Present Simple, Present Simple, np. If it rains, the grass gets wet.
Ćw.2 Napisz zdania warunkowe typu 0 z podanymi czasownikami. Ćw.3 Napisz zdania w 0 trybie warunkowym. W ćwiczeniówce ćw.1 (Napisz zdania w 0 trybie warunkowym z podanymi czasownikami) i ćw. 2 (Dokończ zdania według własnego pomysłu - 0 tryb warunkowy) str.35. Jestem dostępna na messengerze.
Pozdrawiam,
Marta Zajdel

Piątek, 29.05.2020 r.

Dzień dobry,
Piszemy w zeszycie: Lesson, 29th May, 2020, Friday, Subject: Places of entertainment - miejsca rozrywki.

Robimy w zeszycie ćwiczenia ze str. 87 w podręczniku na poniedziałek 01.06.2020 r. Piszemy nowe słówka: amusement park - park rozrywki, concert hall - filharmonia, circus - cyrk, exhibition centre - centrum wystawowe, theatre - teatr, stadium - stadion. Ćw.4 Posłuchaj i powtórz. Ćw.5 Napisz zdania według wzoru. Ćw.6 Wybierz poprawne słowa. Ćw.7 zrobimy ustnie na lekcji. Ćw. 8 Połącz skróty z ich znaczeniem. Ćw. 9 nie robimy. W ćwiczeniówce ćw. 2 (Podpisz obrazki i połącz ze zdaniami) str.34. Jestem dostępna na messengerze.
Pozdrawiam,
Marta Zajdel

Środa, 27.05.2020 r.

Dzień dobry,
Piszemy w zeszycie: Lesson, 27th May, 2020, Wednesday, Subject: "Worth the experience" - praca z tekstem.

Robimy w zeszycie ćwiczenia ze str. 86 w podręczniku na piątek 29.05.2020 r. Piszemy nowe słówka: speed - prędkość, motor racing - wyścigi motocyklowe, bend - zakręt, put on - założyć, safety glasses - okulary ochronne, protect - chronić, track - tor, measure - mierzyć, length - długość, ride - przejażdżka, last - trwać, vanish - zniknąć, underwater - podwodny. Ćw.1 Posłuchaj i przeczytaj tekst. Ćw. 2 Przeczytaj zdania i dopasuj roller coaster - A lub B. Ćw.3 Napisz co oznaczają te liczby. W ćwiczeniówce nie robimy nic. Jestem dostępna na messengerze.
Pozdrawiam,
Marta Zajdel

Poniedziałek, 25.05.2020 r.

Dzień dobry,
Piszemy w zeszycie: Lesson, 25th May, 2020, Monday, Subject: Arts and festivals - wydarzenia kulturalne. Przedimki: a, an, the.

Robimy w zeszycie ćwiczenia ze str. 84 i 85 w podręczniku na środę 27.05.2020 r. Piszemy nowe słówka: art- sztuka, ticket - bilet, viewer - widz, reader - czytelnik, event - wydarzenie. Ćw.1 Spójrz na bilety i odpowiedz na pytania. Ćw. 2 Uzupełnij teksty podanymi słówkami. Ćw.3 i 4 zrobimy ustnie na lekcji. W ćwiczeniówce ćw. 1 (Wpisz podane słowa) str.34. Jestem dostępna na messengerze.
Pozdrawiam,
Marta Zajdel

Piątek, 22.05.2020 r.

Dzień dobry,
Piszemy w zeszycie: Lesson, 22nd May, 2020, Friday, Subject: Module Test 5 - sprawdzian wiadomości i umiejętności ( unit 5).

Robimy w zeszycie poprawę ćwiczeń ze str. 82 i 83 w podręczniku na poniedziałek 25.05.2020 r. Ćw. 10 Posłuchaj nagrania i uzupełnij tekst. W ćwiczeniówce nie robimy nic. Jestem dostępna na messengerze.
Pozdrawiam,
Marta Zajdel

Środa, 20.05.2020 r.

Dzień dobry,
Piszemy w zeszycie: Lesson, 20th May, 2020, Wednesday, Subject: Progress check 5 - powtórzenie i utrwalenie materiału z modułu 5.

Robimy w zeszycie ćwiczenia ze str. 82 i 83 w podręczniku na środę 20.05.2020 r. Proszę o przesłanie zdjęcia tych ćwiczeń dziś do godz. 13.30 na ocenę. Ta ocena będzie brana pod uwagę jako ocena z testu. Prace przesłane po terminie nie będą oceniane.
Ćw.1 Ułóż słowa z podanych liter i dopasuj zakończenie zdania (Piszemy tylko to słowo i literę). Ćw. 2 Wybierz poprawne słowo . Ćw.3 Podpisz obrazki . Ćw.4 Wybierz poprawne słowo. Ćw.5 Wpisz odpowiednie słowo (tabelka z zeszytu). Ćw. 6 Wybierz poprawne słowo. Ćw. 7 nie robimy. Ćw.8 Przeczytaj tekst i zaznacz R, W lub DS. Ćw. 9 Dopasuj zdania (Nie przepisujemy zdań tylko litery). Ćw.10 nie robimy. W ćwiczeniówce nie robimy nic. Jestem dostępna na messengerze.
Pozdrawiam,
Marta Zajdel

Poniedziałek, 18.05.2020 r.

Dzień dobry,
Piszemy w zeszycie: Lesson, 18th May, 2020, Monday, Subject: National Parks in Poland - Parki Narodowe w Polsce - prezentacja.

Robimy w zeszycie ćwiczenia ze str. 81 w podręczniku na środę 20.05.2020 r. Ćw.1 i 2 zrobimy ustnie na lekcji. Przeczytaj opis i porozmawiaj na temat parków narodowych w Polsce. Ćw.3 Połącz zdania. Ćw.4 nie robimy. W ćwiczeniówce nie robimy nic. Jestem dostępna na messengerze.
Pozdrawiam,
Marta Zajdel

Piątek, 15.05.2020 r.

Dzień dobry,
Piszemy w zeszycie: Lesson, 15th May, 2020, Friday, Subject:"Green living" - praca z tekstem.

Robimy w zeszycie ćwiczenia ze str. 80 w podręczniku na poniedziałek 18.05.2020 r. Piszemy pod tematem nowe słówka : running water - bieżąca woda, full load - naładowany, pełne obciążenie, on standby - w stanie czuwania, degrade - rozkładać się, cloth bag - torba wykonana z tkaniny, leaflet - ulotka. Ćw.1 zrobimy ustnie na lekcji. Ćw.2 Przeczytaj tekst i wpisz brakujące słowa. Ćw. 3 Posłuchaj i sprawdź. Ćw.4 nie robimy. W ćwiczeniówce ćw.3 (Zapytaj o podkreśloną część zdania) str. 33. Jestem dostępna na messengerze.
Pozdrawiam,
Marta Zajdel

Środa, 13.05.2020 r.

Dzień dobry,
Piszemy w zeszycie: Lesson, 13th May, 2020, Wednesday, Subject: Household chores - obowiązki domowe. Ćwiczenia w słuchaniu.

Robimy w zeszycie ćwiczenia ze str. 79 w podręczniku na piątek 15.05.2020 r. Piszemy pod tematem nowe słówka:
household chores - obowiązki domowe, set the table - nakrywać stół, clear the table - sprzątać ze stołu, do the washing - up- zmywać naczynia, help in the kitchen - pomagać w kuchni, tidy the room - sprzątać w pokoju, take out the rubbish -wyrzucać śmieci, do the laundry - robić pranie, clean the bathroom - sprzątać łazienkę. Ćw. 5a Posłuchaj, powtórz i napisz, które z tych czynności Wendy wymieniła w tekście. 5b zrobimy ustnie na lekcji. Ćw.6 Posłuchaj i uzupełnij tekst. Ćw.7 nie robimy. W ćwiczeniówce ćw.1 (Przeczytaj tekst i zaznacz R, W lub DS), ćw.2 (Odpowiedz na pytania) str. 33. Jestem dostępna na messengerze.
Pozdrawiam,
Marta Zajdel

Poniedziałek, 11.05.2020 r.

Dzień dobry,
Piszemy w zeszycie: Lesson, 11th May, 2020, Monday, Subject: "A volunteer in Yosemite National Park" - praca z tekstem.

Robimy w zeszycie ćwiczenia ze str. 78 w podręczniku na środę 13.05.2020 r. Piszemy pod tematem nowe słówka:
volunteer - wolontariusz, tent - namiot, bank - brzeg, pick up - zbierać, repair - naprawiać, path - ścieżka, repeat - powtarzać, expert - ekspert. Ćw.1 i 2 zrobimy na lekcji - słuchanie. Ćw.3 Przeczytaj tekst , uporządkuj akapity i wybierz poprawną odpowiedz. Ćw.4 zrobimy ustnie na lekcji. W ćwiczeniówce ćw.3 (Uzupełnij zdania odpowiednią formą przyszłą), ćw.4 (Wybierz poprawną odpowiedz) str. 32. Jestem dostępna na messengerze.
Pozdrawiam,
Marta Zajdel

Piątek, 08.05.2020 r.

Dzień dobry,
Piszemy w zeszycie: Lesson, 8th May, 2020, Friday, Subject: Future forms- wyrażanie czynności przyszłych - ćwiczenia.

Robimy w zeszycie ćwiczenia ze str. 77 w podręczniku na poniedziałek 11.05.2020 r. Ćw.3 Wybierz poprawne słowo. Ćw.4 Spójrz na tabelkę i uzupełnij zdania odpowiednią formą czasu Present Continuous. Ćw. 5 Wpisz odpowiednią formę przyszłą. W ćwiczeniówce ćw. 1 (Uzupełnij zdania w czasie Future Simple), ćw.2 (Wybierz poprawną odpowiedz) str. 32. Jestem dostępna na messengerze.
Pozdrawiam,
Marta Zajdel

Środa, 06.05.2020 r.

Dzień dobry,

Piszemy w zeszycie: Lesson, 6th May, 2020, Wednesday, Subject: Future Simple Tense, Present Continuous Tense, konstrukcja ,,to be going to"- wyrażanie czynności przyszłych.

Piszemy pod tematem kolorem notatkę: Czasu Future Simple używamy do określania czynności przyszłej, o zrobieniu której zdecydowaliśmy w chwili mówienia lub gdy przewidujemy sytuację, która nastąpi. Zdanie twierdzące : osoba + will + czasownik + reszta, np. She will drink tea ( On napije się kawy) . Pytania - inwersja (zamiana), np. Will she drink tea? Przeczenia - do will dodajemy ,,not"(won't),np. She won't drink tea. Konstrukcja ,, to be gong to" - zamierzam ( pod ,, to be" podstawiamy odmianę ,, to be", czyli I am, you are...), np. He is going to swim ( On zamierza pływać). Pytania - zamiana. Is he going to swim? Przeczenia - to be + not, np. He is not going to swim. Czas Present Continuous - czynność zaplanowana na najbliższą przyszłość. Zdanie twierdzące: to be + czasownik + ing+ reszta, np. We are meeting tomorrow ( My się jutro spotykamy). Pytania - zamiana, np. Are we meeting tomorrow? Przeczenia - to be + not, np. We aren't meeting tomorrow.
Robimy w zeszycie ćwiczenia ze str. 76 w podręczniku na piątek 08.05.2020 r. Ćw. 1 Wpisz will lub won't. Ćw. 2 Wpisz odpowiednią formę going to. W ćwiczeniówce ćw. 1( Połącz części zdań), ćw.2 ( Wybierz poprawną odpowiedz) i ćw. 3 ( Dopasuj zdania - piszemy tylko litery) str. 31. Jestem dostępna na messengerze.
Pozdrawiam,
Marta Zajdel

Poniedziałek, 04.05.2020 r

Dzień dobry,
Piszemy w zeszycie: Lesson, 4th May, 2020, Monday, Subject: Inviting, accepting or rejecting invitations - zapraszanie I odpowiadanie na zaproszenie ( dialogi).

Robimy w zeszycie ćwiczenia ze str. 75 w podręczniku na środę 06.05.2020 r. Przepisz do zeszytu nowe słówka : tournament - turniej, town hall - ratusz miejski, outside - na zewnątrz, fancy - mieć ochotę na coś. Ćw. 1 Uzupełnij dialog, posłuchaj i sprawdź. Ćw. 3 Zaproś kolegę na wydarzenie opisane na plakacie wzorując się na dialogu z ćw. 1. Zdjęcie ćw. 3 przesyłamy na priv do środy 06.05.2020 r. na ocenę. Ćw. 4 słuchanie zrobimy na lekcji. Jestem dostępna na messengerze.
Pozdrawiam,
Marta Zajdel

Środa, 29.04.2020 r.

Dzień dobry,
Piszemy w zeszycie: Lesson, 29th April, 2020, Wednesday, Subject: Wild animals- dzikie zwierzęta i ich gromady.

Robimy w zeszycie ćwiczenia ze str. 74 w podręczniku na poniedziałek 04.05.2020 r. Przepisz do zeszytu nowe słówka; a butterfly - motyl, a dolphin - delfin, a wasp - osa, a chameleon - kameleon, a monkey -małpa, a tortoise - żółw, a tiger - tygrys, a crocodile - krokodyl, a beetle -żuk, chrząszcz, a salamander - salamandra, a frog - żaba, amphibian - płaz, insect - owad, reptile - gad, mammal - ssak. Ćw. 1 Posłuchaj i powtórz. Ćw. 2 Przeczytaj definicje i napisz zdania o zwierzętach z ćw. 1 tak jak w przykładzie. Ćwiczeniówka ćw.1 (Wpisz poprawne słowa) i ćw. 2 (Wpisz podane słowa) str. 30.
Poniedziałek 04.05.2020 r. kartkówka z rzeczowników policzalnych i niepoliczalnych.
Jestem dostępna na messengerze.
Pozdrawiam,
Marta Zajdel

Poniedziałek, 27.04.2020 r.

Dzień dobry
Piszemy w zeszycie: Lesson, 27th April, 2020, Monday, Subject: Określniki : some, any, no, every i ich złożenia.

Robimy w zeszycie ćwiczenia ze str. 73 w podręczniku na środę 29.04.2020 r. Na messengerze będzie notatka, którą należy przepisać do zeszytu. Ćw. 5 Wpisz podane słowa. Ćw. 6 Wybierz poprawne słowo. Ćw. 7 Wpisz odpowiednie słowa. Ćwiczeniówka ćw.3 (Wybierz poprawne słowa) i ćw. 4 (Wpisz odpowiednie słowa) str. 29.
Jestem dostępna na messengerze.
Pozdrawiam,
Marta Zajdel

Piątek, 24.04.2020 r.

Dzień dobry,
Piszemy w zeszycie: Lesson, 24th April, 2020, Friday, Subject: Quantifiers - określniki ilości - ćwiczenia.

Robimy w zeszycie ćwiczenia ze str. 72 w podręczniku na poniedziałek 27.04.2020 r. Ćw. 3 Wpisz podane słowa. Ćw. 4 Napisz zdania z podanymi wyrażeniami według podanego wzoru. Ćwiczeniówka ćw.2 (Wpisz podane słowa) str. 29. Jestem dostępna na messengerze.

Pozdrawiam,
Marta Zajdel

Środa, 22.04.2020 r.

Dzień dobry,
Piszemy w zeszycie: Lesson, 22nd April, 2020, Wednesday, Subject: Countable and uncountable nouns - rzeczowniki policzalne i niepoliczalne. Określniki ilości.

Piszemy pod tematem kolorem notatkę. Countable nouns (rzeczowniki policzalne) to rzeczy, które możemy policzyć i te rzeczowniki mają liczbę mnogą. Uncountable nouns (rzeczowniki niepoliczalne) to rzeczy, których nie można policzyć i te rzeczowniki nie mają liczby mnogiej. Określniki ilości: a lot of i lots of - dużo - używamy w zdaniach twierdzących z rzeczownikami policzalnymi w l. mn. i z rzeczownikami niepoliczalnymi,np. There is a lot of fruit in the basket. Much (rzeczowniki niepoliczalne - dużo) i many (rzeczowniki policzalne - dużo) występują w zdaniach przeczących i pytających, np. I dont eat much chocolate. She doesnt have many apples. How much...?- Ile? - rzeczowniki niepoliczalne. How many...? - Ile? - rzeczowniki policzalne. A few (kilka) i few (niewiele) występują z rzeczownikami policzalnymi w l. mn. A little (trochę) i little (mało) występują z rzeczownikami niepoliczalnymi.
Robimy w zeszycie ćwiczenia ze str. 72 w podręczniku na piątek 24.04.2020 r. Ćw. 1 Narysuj tabelkę i podziel ją na 2 części: countable nouns i uncountable nouns, wpisz podane rzeczowniki do odpowiedniej kolumny. Ćw. 2 Wpisz podane słowa. Ćwiczeniówka ćw.1 (Zakreśl poprawne słowa) str. 29.
Jestem dostępna na messengerze.

Pozdrawiam,
Marta Zajdel

Poniedziałek, 20.04.2020 r.

Dzień dobry,

Piszemy w zeszycie: Lesson, date 20th April, 2020, Monday, Subject: " Flying the Green Flag" - praca z tekstem.

Piszemy pod tematem nowe słówka : flag - flaga, bin- kosz na śmieci, corridor - korytarz, bulb - żarówka, proud - dumny,food waste - marnowanie żywności, compost - kompost, organic - organiczny, greenhouse- szklarnia, bucket - wiadro. Robimy w zeszycie ćwiczenia ze str. 70 i 71 w podręczniku na środę 22.04.2020 r. Ćw. 1 Zrobimy ustnie na lekcji. Ćw. 2 Przeczytaj wpis na blogu i zaznacz R, W lub DS. Ćw. 3 Wpisz podane słowa. Następnie piszemy kolorem nowe wyrażenia : How /What about + czasownik + ing? - Co z ... (np. oszczędzaniem wody)? Ćw. 4 Wybierz 3 obrazki z ćw. 3 i napisz sugestie według podanego wzoru. Ćw, 5 Wybierz poprawne słowo. Ćw. 6 i 7 nie robimy. Ćwiczeniówka ćw.2 (Wpisz podane słowa) str. 28.
Jestem dostępna na messengerze.

Pozdrawiam,
Marta Zajdel

Piątek, 17.04.2020 r.

Dzień dobry,
Piszemy w zeszycie: Lesson, date 17th April, 2020, Friday, Subject: The environment : problems and solutions - zagrożenia i ochrona środowiska naturalnego.

Rozpoczynamy dziś nowy rozdział związany z ochroną środowiska i ekologią. Po powrocie do szkoły będzie test z unitu 4, ale jeszcze nie teraz (sprawa do uzgodnienia). Robimy w zeszycie ćwiczenia ze str. 68 i 69 w podręczniku na poniedziałek 20.04.2020 r. Piszemy nowe słówka pod tematem: environment - środowisko, problems - problemy, solutions - rozwiązania, endangered animals - zagrożone gatunki zwierząt, deforestation- wylesienie, air pollution - zanieczyszczenie powietrza, rubbish- śmieci, walk or ride a bike - spacerować lub jeżdzić rowerem, recycle or reuse- przetwarzać lub używać ponownie, adopt an animal- adoptować zwierzę, plant trees - sadzić drzewa. Ćw. 1 Dopasuj problemy ekologiczne do rozwiązań. Ćw. 2 Napisz zdania w zeszycie ze słowami: reduce - redukować i save - oszczędzać wg. podanego wzoru. Ćwiczeniówka ćw 1 a (podpisz obrazki) i 1b (Połącz problemy z rozwiązaniami).
Jestem dostępna na messengerze.

Pozdrawiam,
Marta Zajdel

Środa, 15.04.2020 r.

Dzień dobry,
Piszemy w zeszycie: Lesson, date 15th April, 2020, Wednesday, Subject: Progress check 4 - powtórzenie i utrwalenie materiału z modułu 4.

Robimy w zeszycie ćwiczenia ze str. 66 i 67 w podręczniku na piątek 17.04.2020 r. Ćw. 1 Wpisz podane słowa. Ćw. 2 Wpisz podane słowa. Ćw. 3 Podpisz obrazki. Ćw. 4 Wpisz podane słowa. Ćw. 5 Wybierz poprawne słowa. Ćw. 6 Wpisz przymiotniki w stopniu wyższym lub najwyższym dodając brakujące słowa. Ćw. 7 zrobimy w szkole. Ćw. 8 Przeczytaj tekst i zaznacz R, W lub DS. Ćw. 9 Uzupełnij dialog. Ćw. 10 nie robimy.Jestem dostępna na messengerze.

Pozdrawiam,
Marta Zajdel

WIOSENNA PRZERWA ŚWIĄTECZNA od 9 do 14 kwietnia 2020 r.


Środa, 08.04.2020 r.

Dzień dobry,
Piszemy w zeszycie: Lesson, date 8th April, 2020, Wednesday, Subject: April Fool"s Day - prima aprilis w Wielkiej Brytanii i w Polsce.

Robimy w zeszycie ćwiczenia ze str. 106 w podręczniku na środę 15.04.2020 r. Ćw. 1 Przeczytaj tekst , wpisz do zeszytu nieznane słowa i przetłumacz je.Następnie zaznacz R, W lub DS.Jestem dostępna na messengerze.

Pozdrawiam,
Marta Zajdel

Poniedziałek, 06.04.2020 r.

Dzień dobry,
Piszemy w zeszycie: Lesson, date 6th April, 2020, Monday, Subject: 20th century inventions- wynalazki XX wieku. Robimy w zeszycie ćwiczenia ze str. 65 w podręczniku na środę 08.04.2020 r. Ćw. 1 Spójrz na obrazki przedstawiające wynalazki XX wieku. Uporządkuj je od 1 ( najważniejszy wg. ciebie) do 5 ( najmniej istotny wg. ciebie). Ćw.3 Przerysuj tabelkę do zeszytu , w pierwszej rubryce napisz nazwy wynalazków z ćw. 1 i korzystając z internetu napisz datę, kiedy to wynaleziono i w ostatniej rubryce po jednym zdaniu do każdego wynalazku o tym, co to dało ludziom. Ćw.5 Odpowiedz na pytanie: What qualities do successful inventors need to have? ( Jakie cechy powinien mieć wynalazca?) Jestem dostępna na messengerze.
Pozdrawiam,
Marta Zajdel

Piątek, 03.04.2020 r.

Dzień dobry,
Piszemy w zeszycie: Lesson, date 3rd April, 2020, Friday, Subject: " Internet safety tips" - praca z tekstem.
  • Robimy w zeszycie ćwiczenia ze str. 64 na poniedziałek 06.04.2020 r. Ćw1 Czytamy tekst , przepisujemy i tłumaczymy pod tematem nowe słówka z tabelki. Ćw. 2 Dokończ zdania ( nie przepisujemy całych zdań tylko same zakończenia tak jak na lekcji). Ćw. 3 Narysuj w zeszycie tabelkę i podziel ją na 2 części : DO (jak bezpiecznie korzystać z internetu ) i DONT ( czego nie wolno robić). Wypisz z tekstu zasady korzystania z internetu.W ćwiczeniówce robimy ćw. 3 str.27- zapytaj o podkreśloną część zdania. Jestem dostępna na messengerze
Pozdrawiam,
Marta Zajdel

Środa, 01.04.2020 r.

Dzień dobry,
Rozpoczynamy samodzielną pracę z podręcznikiem. Piszemy w zeszycie Lesson, date 1st April, 2020,Wednesday, Subject: My favourite video game- wpis na forum.Prezentacja bohatera gier video. Zróbcie w zeszycie ćw. 5 str.63. Przetłumacz nazwy gier z obrazków i napisz o nich zdania według podanego wzoru oraz ćw.1 i 2 str. 27 w ćwiczeniówce na piątek 03.04.2020 r.
Jestem dostępna na messengerze.
Pozdrawiam,

Marta Zajdel

Poniedziałek, 30.03.2020 r.

Dzień dobry,
Kończymy kartę pracy nr 4 na środę 01.04.2020 r. Powtarzamy czasowniki nieregularne z kartki. Jestem dostępna na messengerze.
Pozdrawiam,

Marta Zajdel


Piątek, 27.03.2020 r.

Witam,
Przesyłam kolejne karty pracy do zrobienia w zeszycie. Bardzo proszę o systematyczną pracę. Jestem do Waszej dyspozycji na mesengerze .
Pozdrawiam

Marta Zajdel

Proszę o zrobienie w zeszycie pierwszych czterech ćwiczeń z karty pracy nr 4 na poniedziałek 30.03.2020 r.

Kliknij>>> KARTA PRACY 4

Środa, 25.03.2020 r.

Witam,
Przesyłam kolejne karty pracy do zrobienia w zeszycie. Bardzo proszę o systematyczną pracę. Jestem do Waszej dyspozycji na mesengerze .
Pozdrawiam

Marta Zajdel

Proszę o zrobienie w zeszycie całej karty pracy nr 3 na piątek 27.03.2020 r.

Kliknij>>> KARTA PRACY 3


Poniedziałek, 23.03.2020 r.
Dzień dobry.
Dziś proponuję Wam kolejną serię ćwiczeń, które są nadal powtórką poznanego do tej pory materiału. Zachęcam do zamieszczania odpowiedzi w zeszycie do języka angielskiego. Jeśli będziecie potrzebowali mojej pomocy proszę o kontakt na messengerze.
Pozdrawiam serdecznie,

Marta Zajdel

  • Kończymy zadania z karty pracy nr 2 na środę ( 25.03.2020 r.)

Drodzy Uczniowie,
Dziś proponuję Wam, abyście ćwiczyli język angielski w nieco inny sposób. Przesyłam Wam linki do krótkich filmów w języku angielskim, które powinniście tylko obejrzeć do poniedziałku 23 marca.
Nie wykonujemy żadnych zadań w zeszycie.
Pozdrawiam serdecznie

Dzień dobry.
Przesyłam Wam kolejne materiały zgodnie z ustalonym w poniedziałek planem. Przypominam, że to są ćwiczenia, które mają na celu powtórzenie poznanego do tej pory materiału . Nie ma żadnych nowych zagadnień ,więc nie powinno być problemu z wykonaniem ich. Jeśli nie pamiętacie jakiegoś zagadnienia to pomoc znajdziecie w podręczniku lub w zeszycie. Odpowiedzi do zadanych ćwiczeń piszemy w zeszycie do języka angielskiego. Chciałabym, abyście pracowali systematycznie zgodnie z wyznaczonymi przeze mnie datami.
Pozdrawiam serdecznie,

Marta Zajdel

Proszę zrobić pierwsze 4 ćwiczenia z tej karty pracy (nie wszystkie) na piątek (20.03.2020 r.)

Drodzy Uczniowie,
Uprzejmie informuję, że na czas zawieszenia zajęć będziemy pracować zdalnie. Poniżej zamieszczam materiały, które umożliwią Wam samodzielną pracę w domu. To nie są nowe zagadnienia tylko szybka powtórka materiału od początku roku szkolnego. Kolejne materiały będę przesyłała zgodnie z planem lekcji, klasy IV- VII ( poniedziałek, środa , piątek). Odpowiedzi do ćwiczeń z wysłanych kart pracy zapisujemy w zeszycie do języka angielskiego ( tytuł karty pracy oraz data). Na razie będziemy pracować w taki sposób. Podejdźcie do tego poważnie, sprawdzę.
Pozdrawiam serdecznie i życzę dużo zdrowia

Marta Zajdel


Przesyłam kartę pracy do zrobienia na środę (18.03.2020 r.)
22-06-2020, Ewa Cichoń
Strona którą odwiedzasz korzysta z plików cookies. Ustawienia dotyczące tych plików można zmienić w opcjach przeglądarki używanej do przeglądania Internetu. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o plikach cookies przeczytaj Politykę cookies.