Zespół Placówek Oświatowych

Publiczna Szkoła Podstawowa im. Stefana Żeromskiego

i Przedszkole w Kurozwękach

ul. Szydłowska 9, 28-200 Staszów, woj. Świetokrzyskie

tel.fax (015) 866 73 90

zpokurozweki@staszow.pl

Język polski - klasa IV - Aneta Wysocka


Środa, 24.06.2020 r.

Temat: Ile uchwyciliśmy z marzeń…- sprawdzamy naszą wiedzę i umiejętności.

Moi Drodzy, proszę przeczytać tekst „ Jak spełniać marzenia?” – podręcznik strona 325, następnie będziemy wykonywać ćwiczenia -podręcznik strona 325 – 326.

Podaję Wam lektury, które będziemy omawiać w klasie V:

Lektury obowiązkowe:

1. Ferenc Molnar „ Chłopcy z Placu Broni”.

2. Bolesław Prus „ Katarynka”.

3. C.S. Lewis „ Opowieści z Narnii. Lew, czarownica i stara szafa”.

4. Seweryna Szmaglewska „ Czarne stopy”.

Lektury uzupełniające:

1. Edmund Niziurski „ Sposób na Alcybiadesa”.

2. Mark Twain „ Przygody Tomka Sawyera”.

3. Lewis Carroll „ Alicja w Krainie Czarów”.

Polecam również :

  • Frances Hodgson Burnett „ Tajemniczy ogród”.
  • Astrid Lindgren „ Bracia Lwie Serce”.

Wtorek, 23.06.2020 r.

Temat: Czy mój tata jest super bohaterem? I. Landau „ Piosenka o tacie”.

Moi Drodzy, przeczytajcie wiersz I. Landau „ Piosenka o tacie” - podręcznik strona 337.

Ćw. 1. Dokończ zdania:

  • Tata kojarzy mi się z…
  • Ulubionym przedmiotem mojego taty jest…
  • Mój tata chętnie( co robi?)….
  • Lubię razem z tatą…
  • Tatę cenię najbardziej za…

Ćw. 2. Narysuj portret swojego taty ubranego w kostium wybranego bohatera literackiego bądź filmowego.


Poniedziałek, 22.06.2020 r.

Temat: Jaki piękny byłby świat! J. Tuwim „ Dyzio marzyciel”.

Moi Drodzy, proszę przeczytać wiersz Juliana Tuwima-podręcznik strona 295. Następnie korzystając ze słownika języka polskiego objaśnij znaczenie wyrazów marzyciel, marzenie.

Ćw. 1.

Skorzystaj ze słownika języka polskiego i wyjaśnij znaczenia zwrotów: zatopić się w marzeniach, uciekać w świat marzeń, marzyć na jawie. Następnie ułóż po jednym zdaniu z każdym z tych zwrotów.

Ponadto będziemy odpowiadać na pytania zawarte pod wierszem- podręcznik strona 295.


Poniedziałek, 15.06.2020 r., Piątek, 19.06.2020 r.

Temat: Legendarne początki Polski – przypominamy poznane legendy.

Moi Drodzy, przypomnimy sobie poznane legendy: „ Legenda o Lechu, Czechu i Rusie”, „ Legenda o Piaście i złym księciu Popielu”, „ Legenda o Kraku i smoku wawelskim”. Skorzystamy z zadań umieszczonych w podanym linku:


Wtorek, 09.06.2020 r., Środa, 10.06.2020 r.

Temat: Świat przedstawiony w komiksie „ Kajko i Kokosz. Szkoła latania”.

Moi Drodzy, przypomnijcie sobie fragment komiksu - podręcznik strona 308 - 309.

Ćw. 1

Uzupełnij tabelkę według wzoru:

Bohater

Opis

Łamignat

zbój, mąż czarownicy Jagi, mieszka razem z nią w niewielkiej chatce nad jeziorem, nieopodal małego grodu

Mirmił

Kajko

Kokosz

Czarownica Jaga

Ćw. 2

Ułóż w odpowiedniej kolejności plan wydarzeń ( załącznik).

Następnie będziemy wykonywać ćwiczenia z podręcznika strona 311.


Poniedziałek, 08.06.2020 r.

Temat: Zanim zaczniemy czytać polski komiks o Kajku i Kokoszu.

Moi Drodzy, rozpoczynamy lekturę – komiks J. Christa „ Kajko i Kokosz. Szkoła latania”. Zapoznajcie się
z wiadomościami podręcznik strona 306.

Następnie będziemy opowiadać przygody głównych bohaterów. Aby sprawdzić swoją wiedzę ze znajomości lektury, skorzystajcie z podanego linku:


Piątek, 05.06.2020r.

Temat: Jak napisać ogłoszenie?

Moi Drodzy, proszę zapoznać się z wiadomościami z podręcznika strona 296, skorzystajcie również z podanego linku:

Następnie będziemy wykonywać zadania z zeszytu ćwiczeń strona 104 – 106.

Praca domowa: ćw. 4 str. 297( wybieramy jeden temat ogłoszenia). Praca ta będzie oceniana. Proszę wysłać
na moje konto imienne na Messenger lub e- mailem ( mój adres e – mail anetawysocka@outlook.com )


Czwartek, 04.06.2020 r.

Temat: Bez przecinka ani rusz…

Moi Drodzy, proszę zapoznać się z wiadomościami podręcznik strona 320, skorzystajcie również z podanego linku:

Następnie będziemy wykonywać zadania z zeszytu ćwiczeń strona 91 -94.

Praca domowa: ćw. 6 str. 321( podręcznik)


Wtorek, 02.06.2020 r., Środa, 03.06.2020 r.

Temat: Czym się różni zdanie pojedyncze nierozwinięte od rozwiniętego?

Moi Drodzy, proszę zapoznać się z wiadomościami podręcznik strona 318 - 319, skorzystajcie również z podanego linku:

Następnie będziemy rozwiązywać zadania z zeszytu ćwiczeń strona 51 - 55 oraz ćwiczenia z podręcznika strona 318 – 319.

Praca domowa: zeszyt ćwiczeń: strona 52 ćw. 5 i 6. ( wtorek)

Podręcznik ćw. 2 i 3 str. 319. ( środa).


Poniedziałek, 01.06.2020 r.

Temat: Jak zapisać dialog?

Moi Drodzy, proszę zapoznać się z wiadomościami podręcznik strona 271 – 272, skorzystajcie również z podanego linku:

Następnie będziemy rozwiązywać zadania z zeszytu ćwiczeń strona 129 – 130 oraz ćwiczenia z podręcznika: ćw. 1
i 2 str. 272, a także ćw. 3 str. 273.

Praca domowa: podręcznik ćw. 6 str. 273. Praca ta będzie oceniana. Proszę wysłać mi na moje konto imienne na Messenger lub e- mailem ( mój adres e – mail anetawysocka@outlook.com )


Piątek, 29.05.2020 r.

Temat: Dyktando sprawdzające poprawną pisownię nazw geograficznych.


Środa, 27.05.2020 r., Czwartek, 28.05.2020 r.

Temat: Jak odróżnić zdanie pojedyncze od zdania złożonego?

Moi Drodzy, zajęcia rozpoczniemy o krótkiej kartkówki (podmiot, orzeczenie, zadnie, równoważnik zdania).
Proszę zapoznać się z wiadomościami: podręcznik strona 316, skorzystajcie również z podanych linków.

Następnie będziemy wykonywać zadania z zeszytu ćwiczeń strona 48 – 50 oraz z podręcznika strona 316 – 317.

Praca domowa: (środa) zeszyt ćwiczeń ćw. 6 i 7 strona 50.

(czwartek) ze strony e-podręczniki ćw. 2 i 3.


Poniedziałek, 25.05.2020 r., Wtorek, 26.05.2020 r.

Temat: O pisowni nazw geograficznych.

Moi Drodzy, proszę zapoznać się z wiadomościami podręcznik strona 274, skorzystajcie również z podanego linku:

Następnie będziemy wykonywać zadania z zeszytu ćwiczeń strona 75 – 79 oraz ćwiczenia z podręcznika str. 274 – 275.

Praca domowa: (poniedziałek) Proszę uzupełnić kartę pracy podaną w poniższym linku:

(wtorek) podręcznik, ćw. 5, 6, 7 str. 276.


Piątek, 22.05.2020 r.

Temat: Miejsce przecinka w zdaniu.

Moi Drodzy, proszę zapoznać się z wiadomościami podręcznik strona 284. Następnie wykonujemy zadania z zeszytu ćwiczeń strona 86 – 88. Skorzystajcie również z podanego linku.

Praca domowa: podręcznik ćw. 3 i 4 str. 285.


Czwartek, 21.05.2020 r.

Temat: Czego nauczyła nas lektura A. Maleszki „ Magiczne drzewo. Czerwone Krzesło”?

Moi Drodzy, to już ostatnia lekcja z lektury. Zastanówcie się nad pytaniem zawartym w temacie lekcji. Następnie wszystkie Wasze propozycje zapiszemy w punktach na zajęciach on-line.

Ważne: Ostatnia nasza lektura – Janusz Christa „ Kajko i Kokosz. Szkoła latania”. Komiks znajdziecie w poniższym linku, miłego czytania!

Praca domowa:

Wyobraź sobie, że w Twojej klasie nagle pojawiło się magiczne krzesło i spełniło w jednym momencie życzenia różnych osób. Co się wydarzyło dalej? Napisz opowiadanie, w którym opiszesz, co się wtedy stało i jak zareagowałeś na tę sytuację Ty, Twoi koledzy, nauczyciele itd.

Praca ta będzie oceniana. Proszę wysłać mi na moje konto imienne na Messenger lub e- mailem ( mój adres e – mail anetawysocka@outlook.com ) do 26.05.2020 r.


Środa, 20.05.2020 r.

Temat: Czy istnieją współczesne baśnie? A. Maleszka „ Magiczne drzewo. Czerwone krzesło”.

Moi Drodzy, proszę o uzupełnienie tabeli.

Wydarzenia fantastyczne

Wydarzenia realistyczne

Ćw. 1. Czy znacie inne teksty, w których wydarzenia fantastyczne mieszają się z realistycznymi? Np. bohaterowie latają, są magiczne przedmioty, które spełniają życzenia? Podaj tytuł i autora tekstu.

Ćw. 2. Wypisz z poznanych baśni przedmioty i postacie, a następnie przyporządkuj ich właściwości
postaciom i przedmiotom z lektury A. Maleszki, np.

  • czarodziejska różdżka – magiczne, czerwone krzesło

Praca domowa: Wyobraź sobie, że na jeden dzień otrzymujesz magiczne, czerwone krzesło.
O co chciałbyś go poprosić? Uzasadnij swój wybór.


Poniedziałek, 18.05.2020 r., Wtorek, 19.05.2020 r.

Temat: Wiem, co mówię! Równoważnik zdania i zdanie.

Moi Drodzy, proszę zapoznać się z wiadomościami podręcznik strona 282, a następnie skorzystajcie z podanego linku.

Następnie wykonujemy zadania w zeszycie ćwiczeń strona 45- 47 oraz podręcznik strona 282 – 283.

Praca domowa: Zamień zdania w równoważniki zdań:

  • Harcerze szybko maszerowali przez las.
  • Nareszcie konie lekcji.
  • Jutro szkolna wycieczka rowerowa.
  • Mały kotek oddalił się od mamy.
  • W teatrze już ostania próba przed wieczornym spektaklem.
  • Teraz idź prosto.

Piątek, 15.05.2020 r.

Temat: Bohaterowie lektury A. Maleszki „ Magiczne drzewo. Czerwone krzesło”.

Moi Drodzy, na dzisiejszej lekcji będziemy opisywać głównych bohaterów lektury według podanego planu. Kto ma lekturę w domu, wyszukuje odpowiednie fragmenty, które będziemy czytać na zajęciach online.

Plan opisu bohaterów:

1. Wygląd.

2. Rodzina.

3. Cechy charakteru.

4. Zainteresowania.

Filip:…………….

Tosia:…………..

Kuki:……………

Praca domowa: Który z bohaterów lektury mógłby zostać Twoim przyjacielem i dlaczego? Napisz na ten temat kilka zdań.


Czwartek, 14.05.2020 r.

Temat: Podmiot i orzeczenie bez tajemnic.

Moi Drodzy, wiadomości na temat głównych części zdania podręcznik strona 281. Skorzystajcie również z podanych linków:

Następnie wykonujemy ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń strona 40 – 44.

Praca domowa: ćw. 5 str. 41., ćw.9 str. I 10 str.43.


Środa, 13.05.2020 r.

Temat: Świat przedstawiony w lekturze A. Maleszki „ Magiczne drzewo. Czerwone krzesło”.

Moi Drodzy, rozpoczynamy przygodę z niezwykłą lekturą. Proszę o wyszukanie w utworze odpowiednich informacji.

Ćw. 1 Elementy świata przedstawionego:

  • miejsce wydarzeń: ………………
  • czas wydarzeń:…………………..
  • główni bohaterowie………………
  • postacie drugoplanowe:…………..

Ćw. 2. Co ważnego wydarzyło się w danym miejscu, w którym znaleźli się głowni bohaterowie? ( wskazówka miejsce wydarzeń).

Ćw. 3. Które zdanie jest prawdziwe?

- Narrator „ Magicznego drzewa. Tom.I” bierze udział w zdarzeniach.

- Narrator „ Magicznego drzewa. Tom.I” nie bierze udziału w zdarzeniach.

Zdanie prawdziwe przepisz do zeszytu.

Praca domowa: Poszukaj informacji o roli jaką przypisywano dębom, a następnie napisz krótką notatkę na ten temat.

Natomiast na piątek : zaznacz w lekturze fragmenty charakteryzujące głównych bohaterów.


Wtorek, 12.05.2020 r.

Temat: Test sprawdzający poznane wiadomości z rozdziału pt. „ Baśniowe krainy”.

Moi Drodzy, przygotowując się do testu zwróćcie uwagę na:

1. Jaki utwór nazywamy baśnią? ( str. 206).

2. Co wiemy o przyimku? ( str. 211).

3. Spójniki – przykłady. ( str. 218)

4. Przed jakimi spójnikami stawiamy przecinki? ( str. 219).

5. A. Puszkin „ Bajka o rybaku i złotej rybce” ( str. 221- 227).

6. Jak poprawnie redagować zaproszenie? ( str. 209).

7. Ch. Perrault „ Kopciuszek” ( str. 200 – 205).

8. Ch. Perrault „ Sinobrody”, „ Piękna i Bestia”. ( strona internetowa szkoły 29.04 i 30. 04.).

Zapoznajcie się również z prezentacją, którą przygotowała Wasza koleżanka Magdalena Sobiegraj.


Poniedziałek, 11.05.2020 r.

Temat: Poznajemy niezwykłą opowieść Andrzeja Maleszki pt. „ Magiczne drzewo: Czerwone krzesło” (Tom I).

Moi Drodzy, dzisiaj rozpoczynamy cykl lekcji poświęconych lekturze Andrzeja Maleszki pt. „ Magiczne drzewo: Czerwone krzesło”. W zawiązku z tym zajęcia rozpoczniemy od krótkiego testu sprawdzającego to, co zapamiętaliście z przeczytanej lektury.

Następnie będziemy opowiadać o niezwykłych przygodach bohaterów „ Magicznego drzewa. Tom I”.

Praca domowa: Proszę rozwiązać zadanie umieszczone w załączniku (skan ) i wpisać go do zeszytu.


Piątek, 08.05.2020 r.

Temat: Zabawa na łące. W. Bełza „ Motyl".

Moi Drodzy, proszę przeczytać wiersz Władysława Bełzy „ Motyl” – podręcznik strona 253, następnie skorzystać z podanego linku, aby określić nastrój wiersza.

Następnie odpowiadacie na pytania pod wierszem: ćw. 1,2,3,4 str. 253, odpowiedzi będą stanowiły notatkę do lekcji, którą wspólnie ułożymy na zajęciach on -line.

Praca domowa: Ćw. 5 str. 253.

Ważne: Przypomnijcie sobie treść lektury A. Maleszki „ Magiczne drzewo. Czerwone krzesło”. W poniedziałek będzie krótki test z lektury.


Czwartek, 07.05.2020 r.

Temat: Jak napisać podziękowanie?

Moi Drodzy, poznamy zasady redagowania podziękowań. Proszę zapoznać się z wiadomościami z podręcznika strona 254 oraz przeanalizować przykładową pracę – podręcznik strona 255.

Następnie wykonujemy zadania z zeszytu ćwiczeń strona 103 oraz ćw. 1 podręcznik strona 255.

Praca domowa: ćw. 3 strona 255 podręcznik. Praca ta będzie oceniana. Proszę wysłać mi na moje konto imienne na Messenger lub e- mailem ( mój adres e – mail anetawysocka@outlook.com ) do 08.05.2020 r.


Środa, 06.05.2020 r.

Temat: W krainie baśni – quiz.

Moi Drodzy, każdy z Was przygotowuje po 3 pytania z rozdziału „ Baśniowe krainy”, następnie zadajecie je swoim kolegom i koleżankom. Autor pytań powinien znać na nie odpowiedź. Kto poprawnie odpowie na 3 pytania, otrzymuje ocenę bardzo dobrą. Za ciekawie ułożone pytanie też czeka Was dobra ocena! Warto się postarać!

Możecie również skorzystać z podanych linków.

Praca domowa: Przygotuję się do testu z działu „ Baśniowe krainy” – test 12.05.2020 r.


Poniedziałek, 04.05.2020 r, Wtorek, 05.05.2020 r.

Temat: Krainę baśni opuszczamy, lecz nie na zawsze z baśniami się żegnamy – powtarzamy zdobyte wiadomości.

Moi Drodzy, kończymy dział związany z baśniami. Proszę przeanalizować pojęcia, które powinniście znać.
Podręcznik strona 246.

Następnie rozwiązujemy ćwiczenia 1,2,3,4,5,6 podręcznik strona 247 oraz 7,8,9,10,11,12,13 strona 248.

Dla chętnych: ćw. 14 str. 248.


Czwartek, 30.04.2020 r.

Temat: Najważniejsze wartości w życiu. J. M. Leprince de Beaumont „ Piękna i Bestia”.

Moi Drodzy, wysłuchajcie baśń, skorzystajcie z podanego linku. Nauczcie się jej opowiadać.

Ćw. 1. Ułóż plan wydarzeń do baśni „ Piękna i Bestia”. ( dla chętnych)

Ćw. 2. Podaj czas i miejsce wydarzeń.

Ćw. 3. Wskaż bohaterów baśni i podaj ich cechy charakteru.

Ćw. 4. Jaki jest morał baśni?

Praca domowa: Jakie wartości według Ciebie są najważniejsze w życiu? Napisz o tym kilka zdań. Praca ta będzie oceniana. Proszę wysłać mi na moje konto imienne na Messenger lub e- mailem
( mój adres e – mail anetawysocka@outlook.com )


Środa, 29.04.2020 r.

Temat: Poznajemy baśń Ch. Perraulta „ Sinobrody”.

Moi Drodzy, wysłuchajcie baśń, skorzystajcie z podanego linku.

Ćw. 1. Ułóż plan wydarzeń do baśni pt. „ Sinobrody”.( dla chętnych)

Ćw. 2. Podaj czas i miejsce wydarzeń.

Ćw. 3. Wskaż bohaterów baśni i podaj ich cechy charakteru.

Ćw. 4. Jaki jest morał baśni?

Praca domowa: Czy pieniądze są gwarancją szczęścia w życiu? Napisz o tym kilka zdań.


Wtorek, 28.04.2020 r.

Temat: Dyktando sprawdzające pisownię wyrazów z „ch” i „ h”.


Poniedziałek, 27.04.2020 r.

Temat: W jaki sposób można zapracować na własne szczęście? Ch. Perrault „ Kot w butach”’

Moi Drodzy, proszę skorzystać z podanych linków i zapoznać się z treścią baśni „ Kota w butach”. Nauczcie się jej opowiadać.

Ćw. 1. Ułóż plan wydarzeń do baśni o „Kocie w butach”. ( dla chętnych).

Ćw. 2. Podaj czas i miejsce wydarzeń.

Ćw. 3. Wskaż bohaterów baśni i podaj ich cechy charakteru.

Ćw. 4. Jaki jest morał baśni?

Praca domowa: Napisz zaproszenie na spektakl pt. „Kot w butach”. Pamiętaj o wszystkich informacjach, które muszą znaleźć się w zaproszeniu ( kto?, kogo?, na co?, kiedy? gdzie? ).


Czwartek, 23.04.2020 r., Piątek, 24.04.2020 r.

Temat: O niesłychanych decyzjach pewnego króla. J. Stanny „ Baśń o królu Dardanelu”.

Moi Drodzy, proszę przeczytać „ Baśń o królu Dardanelu” podręcznik strona 235- 237. Następnie proszę wymienić skojarzenia związane z hasłem król. Można skorzystać ze słownika wyrazów bliskoznacznych.

Król- …………………………………………………………………………..

Ćw. 1. Odpowiedz na pytania:

  • Jakie są obowiązki i zajęcia władcy?
  • Co jest najtrudniejsze w byciu monarchą?
  • Czym powinien się kierować władca w podejmowaniu decyzji?
  • Jakie mogą być powody rezygnacji władcy ze stanowiska?

Ćw. 2. Wyjaśnij znaczenie słowa „ abdykacja”. Z jakiego słownika należy skorzystać?

Ćw. 3. Moim zdaniem król Dardanel był dobrym/ złym władcą, ponieważ ……………………..

Ćw.4. Udowodnij, że „ Baśń o królu Dardanelu” to utwór humorystyczny. Podaj po dwa przykłady podanych zachowań.

Zabawni bohaterowie: ……………………………………

Zabawne sytuacje : ……………………………………

Zabawne wypowiedzi: ………………………………

Ćw. 5. Proszę uzupełnić notatkę wpisując w puste miejsca brakujące litery.

…istoria o kr..lu Dardanelu jest pełna …umoru. Śmiech wzb…dza postać kr…la, ale też jego dwo…an. Niesły…ane decyzje władcy wprowadzają na jego dwo…e zamęt i sieją zgorszenie. Ostatnia decyzja Dardanela to pozbycie się karocy, kt…ra była niewygodna i okropnie …ałasowała. Kr…l przesiadł się na rower i odje…ał w siną dal.

Ćw.6.

Wypisz z baśni rymujące się pary wyrazów. Następnie podaj własne rymy do słowa król.

Ćw. 7.

Odmień przez przypadki wyraz król.

Ponadto do zeszytu wpisujemy ćwiczenia z podręcznika : ćw.2 str. 237, ćw. 4 i 5 str. 238.

Ustnie: ćw. 10 str. 238.

Dla chętnych: ćw. 6 str. 238.


Środa, 22.04.2020 r.

Temat: Dawno, dawno temu…za górami, za lasami…- opowiadamy swoje ulubione baśnie.

Moi Drodzy, korzystając z komunikatora Discord na ocenę będziecie opowiadać przygotowaną wcześniej baśń. Pamiętajcie o odpowiedniej dykcji, starajcie się zaciekawić słuchaczy Waszą opowieścią.


Wtorek, 21.04.2020 r.

Temat: Kogo można spotkać w baśniowej krainie?

Moi Drodzy, zapoznajcie się z wiadomościami z podręcznika strona 212 – 213. Następnie proszę uzupełnić poniższe zdania. Przypomnijcie sobie baśnie z dzieciństwa…

Punkty wpisać do zeszytu.

1. Brat Małgosi, który uwielbiał słodycze -……………….

2. Kolor kapturka, który nosiła bohaterka baśni o złym wilku - ……………………….

3. Imię Palucha, malutkiego chłopca- ………………………..

4. Potwór, którego pokochała piękna wielbicielka róż- …………………..

5. Gadający sierściuch w butach - ……………………..

6. Np. siedmiomilowe -…………………..

7. Brat Gerdy - ………………………

8. Zamieszkała w lesie z krasnoludkami - ………………………

9. Naprawdę malutka dziewczynka - ……………………….

10. Czarny charakter w baśni o Czerwonym Kapturku -…………………….

Wybierzcie sobie swoją ulubioną baśń i nauczcie się jej pięknie opowiadać, będzie można otrzymać dobrą ocenę, postarajcie się.


Piątek, 17.04.2020 r., Poniedziałek, 20.04.2020 r.

Temat: Szewczyk – baśniowy super bohater!

Moi Drodzy, proszę przeczytać baśń podręcznik strona 232- 234. Następnie uzupełniacie poniższą tabelkę:

Zwierzęta

Co zrobił szewczyk dla zwierząt?

Co dla szewczyka zrobiły zwierzęta?

mrówki

pszczoły

rybki

kaczki

Ćwiczenie:

Do wskazanych cytatów i stwierdzeń podaj cechy baśni:

  • Szewczyk idzie daleko w świat.
  • Szewczyk spotyka czarownicę.
  • Starsza kaczka odzywa się ludzkim głosem.
  • Jedną z bohaterek baśni jest czarownica.
  • Złe moce zostają przepędzone.
  • Szewczyk osiąga swój cel i żeni się z księżniczką.
  • Utwór uczy nas, że warto pomagać innym.

Przypomnienie: cechy baśni podręcznik strona 206.


Środa, 15.04.2020 r., Czwartek, 16.04.2020 r.

Temat: Warsztat pisarza, czyli o sztuce pisania opowiadań.

Moi Drodzy, proszę zapoznać się z wiadomościami z podręcznika strona 229. Pomocą będą Wam służyć materiały z e – podręcznika.

Następnie czytacie przykładowe opowiadanie ze strony 230, podręcznik.

Wykonujecie zadania z zeszytu ćwiczeń strona 125 – 128 oraz zdania 2, 3 z podręcznika str. 231.

  • Na ocenę ułożycie opowiadanie ćw. 4 str.231 podręcznik. Macie czas do wtorku 21.04.2020 r. Napisane prace wysyłacie e-mailem ( mój adres e – mail anetawysocka@outlook.com )

lub na moje konto imienne na Messengerze.


WIOSENNA PRZERWA ŚWIĄTECZNA od 9 do 14 kwietnia 2020 r.


Środa, 08.04.2020 r.

Temat : Wielkanoc u Miziołków.

  • Moi Drodzy, proszę przeczytać tekst str. 335- 336 „ Dynastia Miziołków” fragment.

Przypomnijcie sobie zwyczaje wielkanocne panujące w Waszej rodzinie. Następnie narysujcie świąteczny stół i podpiszcie wszystkie potrawy wielkanocne.


Poniedziałek, 06.04. 2020r. - Wtorek 07.04.2020 r.

Temat: Odkrywamy tajemnice złotej rybki. A. Puszkin „ Bajka o rybaku i rybce”

Moi Drodzy, zapoznajcie się z treścią baśni, podręcznik str.221 – 227. Nauczcie się jej opowiadać. Możecie skorzystać z podanego linku.

Następnie proszę ułożyć ramowy plan wydarzeń ( przypomnienie, podręcznik str. 174) Ułożony plan wydarzeń będzie na ocenę, przesyłacie na moje imienne konto na Messengerze.

  • Następnie wpisać do zeszytu ćw. 3, 7, 10 str. 228.

Dla chętnych: ćw. 9 str. 228.


Piątek, 03.04.2020 r.

Temat: Sympatie i antypatie spójników, czyli kiedy postawić przecinek?

Na początek proponuję przeczytać wiersz Jana Brzechwy, kliknijcie poniższy link.

Następnie proszę nauczyć się podanych wiadomości strona 219, „ Nowa wiadomość” oraz wysłuchać audycji.

Uzupełniacie zadania z zeszytu ćwiczeń str. 86, 88 oraz z podręcznika ćw.3 str. 220

Dla chętnych: ćw. 4 str.220.


Czwartek, 02.04.2020 r.

Temat: Jaką funkcję pełni spójnik?

Moi Drodzy, proszę nauczyć się podanych wiadomości o spójniku na stronie 218, „ Nowa wiadomość”.

  • Następnie uzupełniacie zadania z zeszytu ćwiczeń str. 39 oraz z podręcznika str. 218.


Środa, 01.04.2020 r.

Temat: Pokonanie zła wymaga wysiłku i współpracy. J.W. Grimm „ Kryształowa kula”.

Moi Drodzy, proszę przeczytać baśń podręcznik str. 214 – 217. Nauczyć się jej opowiadać.

Następnie wpisujecie do zeszytu rozwiązania ćw. 2 i 6 str. 217.

  • Dla chętnych: ćw. 5 str.217.

Wtorek, 31.03.2020 r.

Temat: Do czego potrzebny nam przyimek?

Moi Drodzy, zapoznajecie się z wiadomościami ze strony 211 – „ Nowa wiadomość”, a następnie wysłuchajcie

audycji o przyimku.

W zeszycie ćwiczeń proszę wykonać zadanie 2 str. 35, 4 str.36 oraz ćw.6 str. 37.


Poniedziałek, 30.03.2020 r.

Temat: Jak napisać zaproszenie?

Moi Drodzy, proszę o wysłuchanie audycji o tym jak należy pisać zaproszenie ( 5 minut)

Następnie zapoznajcie się z wiadomościami z podręcznika str. 209 i wykonajcie ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń str.101-102.

Natomiast będę sprawdzała ćw. 3 str. 210 z podręcznika. Wpisujecie ułożone przez Was zaproszenie do zeszytu i wysyłacie na Messengera na moje konto imienne.


Piątek, 27.03.2020 r.

Temat: Humorystyczna wersja baśni o Kopciuszku. W. Chotomska” Kopciuszek”.

Moi Drodzy, najpierw proszę skorzystać ze strony e-podręczniki „ Nie pomoże dobra wróżka…” Następnie do zeszytu wpiszecie ćw.7 i 10.

Kliknij>>> https://epodreczniki.pl/a/nie-pomoze-dobra-wrozka/D6N0E4gZa

Przesyłam Wam kartę pracy, która pomoże Wam wykonać ćw. 3 str. 208 z podręcznika.


Środa, 25.03.2020 r., Czwartek, 26.03.2020 r.

Temat: Dlaczego utwór „ Kopciuszek” Ch. Perraulta to baśń?

  • Moi Drodzy, proszę przeczytać baśń strona 200 – 205 oraz nauczyć się jej opowiadać. Następnie w zeszycie narysujcie i uzupełnijcie poniższą tabelkę:

Bohaterki

Cecha charakteru

Wyraz przeciwstawny

Wyraz bliskoznaczny

macocha

siostry

Kopciuszek

Przypominam, że wyraz przeciwstawny to np. dobry – zły, natomiast wyrazy bliskoznaczne mają podobne znaczenie np. dom- mieszkanie, blok, apartament.

  • Po uzupełnieniu tabeli proszę uzupełnić wniosek i również wpisać go do zeszytu:

W baśniach obok bohatera pozytywnego występuje bohater ...................... . Bohater pozytywny to postać, która ma same .............................., zaś u bohatera negatywnego widzimy same .............................. . Podsumowując, w baśniach bohaterowie są ukazani na zasadzie przeciwieństw, czyli kontrastu.

  • Macie wiedzieć jaki utwór nazywamy baśnią, podręcznik str. 206, Nowa wiadomość.

  • Do zeszytu wpiszcie również uzupełnione ćw. 7 str. 206.

Pamiętajcie, że to co zaznaczam pogrubioną czcionką, należy wpisać kolorem i zapamiętać ( w notatce). Jest to temat na dwa dni, więc proszę wykonać zdania starannie. Pomocą będą wam służyć zadania z o baśniach ( poniedziałek, 23.03.2020r.) W razie jakichś pytań w dalszym ciągu kontaktujemy się za pomocą Messengera.


Wtorek, 24.03.2020 r.

Moi Drodzy, dzisiaj ćwiczymy ortografię.

Temat: Hrabia i chińska herbata, czyli o pisowni wyrazów z „ch” i „ h’’.

Kliknij>>> https://epodreczniki.pl/a/hrabia-i-chinska-herbata-czyli-o-ch-i-h/DT1kzOIFR

  • Ze strony e-podręczniki zrobicie ćwiczenia od 1 – 7, do zeszytu proszę wpisać ćwiczenie 1 i 3.

Tym, którzy nie skończyli jeszcze czytać lektury Andrzeja Maleszki „ Magiczne drzewo” cz. I „ Czerwone krzesło”, przypominam o jej dokończeniu.

Podaję swój adres e-mail: anetawysocka@outlook.com


Poniedziałek, 23.03.2020 r.

Moi Drodzy, zmieniamy tematykę lekcji. To, co podałam Wam przed zawieszeniem zajęć w szkole, dokończymy jak wrócimy na zajęcia. W tym tygodniu zajmiemy się miłym i znanym już Wam z dzieciństwa i z klas młodszych, światem baśni.

Temat: Podróż do baśniowej krainy czas zacząć.

Podaję Wam linki do strony e-podręczników oraz prezentację na temat baśni oraz test, który pomoże Wam w usystematyzowaniu wiedzy o baśniach.

Kliknij>>> https://epodreczniki.pl/a/czy-to-jeszcze-basn/DswCVhc8N

Kliknij>>> https://www.memorizer.pl/test/8092/swiat-basni/

Prezentacja - Kliknij>>> ”Prezentacja baśnie”

Do zeszytu wpiszcie temat lekcji i uzupełnione ćw.2 ze strony e-podręcznika. Zaczyna się ono od słów: Baśń to rodzaj….

Podaję swój adres e-mail: anetawysocka@outlook.com


Piątek. 13.03.2020 r.

Zadania do samodzielnej pracy w domu uczniowie mają wpisane do zeszytu (na dwa tygodnie).

  • Przeczytać legendę o Lechu, Czechu i Rusie.( str. 165-167). Zwrócić uwagę na termin legenda. ( str. 167). Ćw. 5 i praca twórcza ćw. 6 str.167.
  • Przeczytać legendę str. 172- 173.Ćw. 3 i 7 str. 173.
  • Legenda o „ Mistrzu Twardowskim”. Ćw. 1 str. 177.
  • Zeszyt ćwiczeń – ćw. 2 i 3 str. 122; ćw. 4 str. 123.
  • Tekst str. 177- 182. Ćw. 10 str. 183.
  • Legenda „ Klątwa dziewiątych urodzin” str. 184-186. Ćw. 1 str. 186.
  • Przeczytać „ Legendę o warszawskim Bazyliszku” str. 191- 194. Ćw. 2 str. 194.
  • Zapoznać się z wiadomościami o ludziach pracujących w teatrze str. 188 – 189.
  • Wiersz str. 187. Ćw. 1 str. 187.
10-06-2020, Ewa Cichoń
Strona którą odwiedzasz korzysta z plików cookies. Ustawienia dotyczące tych plików można zmienić w opcjach przeglądarki używanej do przeglądania Internetu. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o plikach cookies przeczytaj Politykę cookies.