Zespół Placówek Oświatowych

Publiczna Szkoła Podstawowa im. Stefana Żeromskiego

i Przedszkole w Kurozwękach

ul. Szydłowska 9, 28-200 Staszów, woj. Świetokrzyskie

tel.fax (015) 866 73 90

zpokurozweki@staszow.pl

Matematyka - klasa IV - Agnieszka Mysłek


Środa, 24.06.2020 r.

Temat: Pole powierzchni prostopadłościanu i sześcianu- zadania.

Na lekcji będziemy rozwiązywać zadania z ćwiczeniówki strona 95.

Praca domowa: zadanie 3/235

Wtorek, 23.06.2020 r.

Temat: Pole powierzchni prostopadłościanu i sześcianu.

Żeby obliczyć pole powierzchni prostopadłościanu należy policzyć pole każdej ściany i te pola do siebie dodać.

Obejrzyj film https://www.youtube.com/watch?v=NYggdH2QuCI&t=57s

Na lekcji będziemy rozwiązywać zadania z podręcznika: 1 i 2/235

Praca domowa: strona 94 w ćwiczeniówce.

Poniedziałek, 22.06.2020 r.

Temat: Siatki prostopadłościanów.

Obejrzyj film https://www.youtube.com/watch?v=6WBQAXB6ZAw

Na lekcji rozwiążemy zadanie 1, 2 i 3/231 w podręczniku.

Praca domowa: strona 92 i 93 w ćwiczeniówce.

Poniedziałek, 15.06.2020 r.

Temat: Opis prostopadłościanu i sześcianu- zadania.

Na lekcji będziemy rozwiązywać zadania z książki: 8 i 9/227 oraz 10/228.

Praca domowa: strona 91 w ćwiczeniówce.

Środa, 10.06.2020 r.

Temat: Opis prostopadłościanu i sześcianu.

Obejrzyj film https://www.youtube.com/watch?v=5h9CyxzieDk

Na lekcji zapiszemy notatkę w zeszycie: Prostopadłościan jest to figura przestrzenna, w której wszystkie ściany są prostokątami.

Sześcian to prostopadłościan, którego wszystkie krawędzie są równej długości. (Ściany sześcianu są kwadratami).

Na lekcji będziemy rozwiązywać zadania z książki 1/225, 3,4 i 5/226.

Praca domowa: strona 90 i 91 w ćwiczeniówce.

Wtorek, 09.06.2020 r.

Temat: Sprawdzian wiadomości- pola figur.

Na lekcji wyślę Wam link do sprawdzianu.

Poniedziałek, 08.06.2020 r.

Temat: Powtórzenie wiadomości- pola figur.

Na co będziemy zwracać uwagę:

1. Jakie znasz jednostki pola powierzchni?
2. Jaki jest wzór na pole kwadratu i pole prostokąta?
3. Czy potrafisz obliczyć pole dowolnej figury złożonej z kilku prostokątów?
4. Czy potrafisz zamieniać jednostki pola powierzchni?
5. Czy wiesz ile to jest 1 ar i 1 hektar?

Na lekcji będziemy rozwiązywać zadania z podręcznika na stronie 219.

Praca domowa: Rozwiąż wszystkie zadania ze strony https://szaloneliczby.pl/pola-figur-sprawdzian-klasa-4/

Czwartek, 04.06.2020 r.

Temat: Zależności między jednostkami pola- rozwiązywanie zadań.

Na lekcji rozwiążemy zadania z książki: 2 i 3 strona 215.

Postaramy się rozwiązać również zadania z ćwiczeniówki na stronie 89. Zadania których nie rozwiążemy na lekcji obowiązują Was jako praca domowa.

Środa, 03.06.2020 r.

Temat: Zależności między jednostkami pola.

Obejrzyj film https://www.youtube.com/watch?v=UhOuPJPv3FE

Na lekcji podam notatkę do zeszytu.

Następnie będziemy rozwiązywać zadania z książki: ćwiczenie A i B strona 214 oraz zadanie 1/215

Praca domowa: strona 88 w ćwiczeniówce.

Wtorek, 02.06.2020 r.

Temat: Pole prostokąta i kwadratu- rozwiązywanie zadań.

Obejrzyj filmy: https://www.youtube.com/watch?v=FsBoJj7kcUA

Oraz: https://www.youtube.com/watch?v=cpBoRoPrEZI

Na lekcji będziemy rozwiązywać zadania z podręcznika: 4,5, 6 i 7 strona 212.

Praca domowa: Zadanie 8 i 9 z podręcznika strona 213.

Poniedziałek, 01.06.2020 r.

Temat: Jednostki pola. Pole prostokąta- rozwiązywanie zadań.
Na lekcji będziemy rozwiązywać zadania z podręcznika: 1,2 i 3 strona 212.

Praca domowa: strona 87 w ćwiczeniówce.

Czwartek, 28.05.2020 r.

Temat: Jednostki pola. Pole prostokąta.

Obejrzyj film>>> https://www.youtube.com/watch?v=YGDlvFFJS7Y

Na lekcji podam notatkę do zeszytu.

Następnie będziemy rozwiązywać zadania z książki ćwiczenie D i E strona 211 oraz zadanie 1 i 2 strona 212.

Praca domowa: strona 86 w ćwiczeniówce.

Środa, 27.05.2020 r.

Temat: Co to jest pole figur?

Pole figury to nieujemna liczba określająca, ile figur jednostkowych (lub ich części) mieści się w danej figurze.

Obejrzyj film: https://www.youtube.com/watch?v=cWGPWHZy-Hg

Na lekcji będziemy rozwiązywać zadania z podręcznika: Ćwiczenie A/208 oraz zadanie 1, 2 3 i 4/209.

Praca domowa: strona 85 w ćwiczeniówce.

Wtorek, 26.05.2020 r.

Temat: Sprawdzian wiadomości - ułamki dziesiętne.
Na lekcji odbędzie się sprawdzian. Wyślę Wam link na Messengerze.

Poniedziałek, 25.05.2020 r.

Temat: Powtórzenie wiadomości – ułamki dziesiętne.

Na co będziemy zwracać uwagę?

1. W jaki sposób zamienić ułamek zwykły o mianowniku 10,100,1000… na ułamek dziesiętny?
2. W jaki sposób zamienić ułamek dziesiętny na ułamek zwykły?
3. Gdzie w ułamku dziesiętnym są jedności dziesiątki setki… a gdzie części dziesiętne, setne, tysięczne itd.? Omów na wymyślonym przez siebie przykładzie.
4. Czy potrafisz zaznaczać ułamki dziesiętne na osi liczbowej? (odszukaj tego typu zadania w książce)
5. Czy znasz podstawowe zależności między jednostkami masy i długości?
6. Jakie to są wyrażenia dwumianowane? Jak zamieniać wyrażenia dwumianowane na ułamki dziesiętne? Czy potrafisz zapisać w ułamku dziesiętnym: 12zł 80gr ile to złotych? 3km i 5m kilometrów? 80dag ile to kilogramów ?itp. itd.
7. Czy potrafisz rozszerzać i skracać ułamki dziesiętne? Omów to na przykładzie.
8. Czy potrafisz porównywać ułamki dziesiętne?
9. W jaki sposób dodaje się i odejmuje ułamki dziesiętne sposobem pisemnym?

Na lekcji odpytam Was z powyższych wiadomości. Następnie będziemy rozwiązywać zadania ze strony 205 w podręczniku. Te zadania których nie zdążymy zrobić na lekcji obowiązują Was jako praca domowa.

Dla chętnych rozwiąż zadania: https://szaloneliczby.pl/ulamki-dziesietne-sprawdzian-klasa-4/

Czwartek, 21.05.2020 r.

Temat: Odejmowanie ułamków dziesiętnych- zadania.

Na lekcji rozwiążemy zadania z ćwiczeniówki ze strony 84.

Praca domowa: 6, 7 i 8 strona 203 w podręczniku.

Dla chętnych: https://szaloneliczby.pl/odejmowanie-ulamkow-dziesietnych-zadania/

Środa, 20.05.2020 r.

Temat: Odejmowanie ułamków dziesiętnych.

Obejrzyj film: https://www.youtube.com/watch?v=2BtFTM7mCxg

Przeczytaj wstęp do tematu- strona 201 w podręczniku. Na lekcji podam notatkę do zeszytu oraz będziemy rozwiązywać zadania z książki: 1 i 2 strona 202 oraz 5/203.

Praca domowa: strona 83 w ćwiczeniówce.

Wtorek, 19.05.2020 r.

Temat: Ćwiczymy dodawanie ułamków dziesiętnych.

Na lekcji rozwiążemy zadanie 6 i 7 z podręcznika strona 200.

Praca domowa NA OCENĘ: 2 strony w ćwiczeniówce: 81 i 82. Proszę zrobić zdjęcia rozwiązanych zadań i wysłać je do mnie na prywatny Messenger.

Poniedziałek, 18.05.2020 r.

Temat: Dodawanie ułamków dziesiętnych.

Obejrzyj film>>> https://www.youtube.com/watch?v=2BtFTM7mCxg

Zapisz notatkę do zeszytu: Dodawanie ułamków dziesiętnych w sposób pisemny odbywa się niemalże identycznie jak standardowe dodawanie pisemne zwykłych liczb. Jedyne o czym musimy pamiętać to o tym, by przecinek znalazł się pod przecinkiem.

Przeczytaj informacje które znajdują się w podręczniku na stronie 198, następnie rozwiąż zadania: 1, 3 i 4 strona 199.

Praca domowa: Poćwicz dodawanie ułamków dziesiętnych na stronie>>> https://szaloneliczby.pl/dodawanie-ulamkow-dziesietnych-zadania/

Czwartek, 14.05.2020 r.

Temat: Porównywanie ułamków dziesiętnych- zadania.

Na lekcji będziemy rozwiązywać zadania z podręcznika: 1 i 2 strona 195 oraz 3,4,5,7,8 strona 196.

Zadania, których nie zdążymy rozwiązać na lekcji będą do zrobienia jako praca domowa.

Dla chętnych: Przeczytaj temat na stronie >>> https://szaloneliczby.pl/porownywanie-ulamkow-dziesietnych/

Środa, 13.05.2020 r.

Temat: Porównywanie ułamków dziesiętnych.

Obejrzyj film >>> https://www.youtube.com/watch?v=DzrvbAciY6k&list=RDCMUCZDi5aTYgGoi1Snmq-uoDeA&index=1

Zapisz w zeszycie notatkę (9.17 minuta filmu):

Aby porównać dwa ułamki dziesiętne należy porównać cyfry (od lewej do prawej) w obu liczbach. Większa jest ta liczba, której cyfra stojąca na tym samym miejscu po przecinku jest większa.

Np.: 9,87 > 9,841

9=9

8=8

7>4 (dlatego liczba 9,87 jest większa od 9,841)

Podczas lekcji rozwiążemy ćwiczenia z książki: A, B i C strona 194.

Na pracę domową rozwiąż zadania z ćwiczeniówki: cała strona 80.

Wtorek, 12.05.2020 r.

Temat: Rozszerzanie i skracanie ułamków dziesiętnych- zadania.

Na lekcji sprawdzimy pracę domową oraz rozwiążemy zadania z podręcznika: 1, 2, 3 strona 192 oraz 4, 5 i 6 strona 193. Jeśli niektórych zadań nie zdążymy rozwiązać na lekcji to będą do zrobienia na pracę domową.


Poniedziałek, 11.05.2020 r.

Temat: Różne zapisy tego samego ułamka dziesiętnego.

Zapisz w zeszycie notatkę:

Ułamek dziesiętny nie zmienia wartości, gdy po ostatniej cyfrze po przecinku dopisujemy zera:

0,6=0,60=0,600

Wniosek: gdy ostatnimi cyframi na końcu ułamka dziesiętnego są zera to możemy je pominąć:

3,408000=3,408

0,900=0,9

1,020=1,02

Wykonaj ćwiczenie A z książki strona 191 oraz ćwiczenie E strona 192. Następnie rozwiąż zadania z ćwiczeniówki- cała strona 79.

Czwartek, 07.05.2020 r.

Temat: Zapisywanie wyrażeń dwumianowanych – zadania.

Rozwiąż zadanie 3 i 4 z książki strona 190 oraz poćwicz zamianę jednostek na stronach:


Środa, 06.05.2020 r.

Temat: Ćwiczymy zapisywanie jednostek dwumianowanych.

Podczas lekcji będziemy rozwiązywać zadania z ćwiczeniówki- strona 77 i 78.

Jeśli ktoś ma pytania odnośnie zadań proszę do mnie pisać i pytać- chętnie pomogę.

Można również jeszcze raz obejrzeć film>>> https://pistacja.tv/film/mat00132-zapisywanie-wyrazen-dwumianowanych?playlist=216

Wtorek, 05.05.2020 r.

Temat: Zapisywanie wyrażeń dwumianowanych – jednostki masy.

Podczas lekcji odbędzie się kartkówka, która obejmuje materiał z podręcznika od strony 182 do 188. Do kartkówki!!! Na co należy zwrócić uwagę:

1. Czy wiesz jak zapisać ułamek zwykły o mianowniku 10, 100, 1000… w postaci ułamka dziesiętnego?
2. Jak zamienić ułamek dziesiętny na ułamek zwykły?
3. Gdzie występują jedności, dziesiątki, setki oraz części dziesiętne, setne, tysięczne itd. W ułamku dziesiętnym?
4. Jak odczytywać ułamki dziesiętne?
5. „Ile złotówka ma groszy i odwrotnie 1 grosz jaka to część złotówki”?
6. Jakie są zależności między jednostkami długości?
7. Jak zapisywać wyrażenia dwumianowane w postaci ułamka dziesiętnego?

Po kartkówce na lekcji przypomnimy sobie zależności między jednostkami masy, tzn.

1 t = 1000 kg
1 kg = 100 dag
1 dag = 10 g
1 kg = 1000 g

Następnie rozwiążemy zadania z książki: 1 i 2 strona 190.

Poniedziałek, 04.05.2020 r.

Temat: Zapisywanie wyrażeń dwumianowanych – jednostki długości.

Podczas lekcji będziemy rozwiązywać zadania z ćwiczeniówki na stronie 75 i 76. Te zadania których nie dokończymy macie rozwiązać sami.

Jeśli ktoś ma pytania odnośnie zadań proszę do mnie pisać i pytać- chętnie pomogę.

Czwartek, 30.04.2020 r.

Temat: Zapisywanie wyrażeń dwumianowanych.

12m 45cm, 1km 200m, 1kg 50 dag, 2t 35kg – takie wyrażenia nazywamy dwumianowanymi.

Na dzisiejszej lekcji dowiesz się jak zapisywać tego typu wyrażenia w inny sposób - za pomocą ułamka dziesiętnego.

Następnie rozwiąż ćwiczenie B i C z książki str. 187 oraz zadania: 1/187, 3/188, 4/188

Środa, 29.04.2020 r.

Temat: Ułamki o mianownikach 10,100,1000… - rozwiązywanie zadań.

Rozwiąż zadania z ćwiczeniówki – strona 73 i 74.

Dla chętnych wejdź na stronę https://szaloneliczby.pl/zamiana-ulamkow-dziesietnych-na-zwykle/ i sprawdź czy potrafisz zamieniać ułamki dziesiętne na ułamki zwykłe (pamiętaj o skracaniu).

Wtorek, 28.04.2020 r.

Temat: Ułamki o mianownikach 10, 100, 1000…

Rozwiąż zadanie 1,2,3,4 i 5 z podręcznika- str. 184 oraz 6 str.185

Poniedziałek, 27.04.2020 r.

Temat: Wprowadzenie do ułamków dziesiętnych.

Następnie zrób notatkę w zeszycie (8.00 minuta filmu)

Wykonaj ćwiczenia z książki- A, B str. 182 oraz C, D i E str. 183

Czwartek, 23.04.2020 r.

Temat: Sprawdzian wiadomości- ułamki zwykłe.


Środa, 22.04.2020 r.

Temat: Powtórzenie wiadomości o ułamkach zwykłych.
  • Powtórz do sprawdzianu najważniejsze zagadnienia z teorii, czyli odpowiedz na pytania:
1. Gdzie znajduje się licznik, mianownik i kreska ułamkowa w ułamku zwykłym.
2. Jakie to są liczby mieszane, ułamki właściwe i niewłaściwe? Podaj przykład liczby mieszanej, ułamka właściwego oraz ułamka niewłaściwego.
3. Co to znaczy skracać ułamki bądź je rozszerzać? Podaj przykład ułamka, który można skrócić.
4. W jaki sposób porównać dwa ułamki zwykłe?
5. W jaki sposób dodać (odjąć) ułamki zwykłe?
6. Jakie działanie zastępuje „kreska ułamkowa”?
7. Jak zamienić liczbę mieszaną na ułamek niewłaściwy i odwrotnie: jak zamienić ułamek niewłaściwy na liczbę mieszaną?

Rozwiąż zadania z książki- cała strona 179, czyli mini sprawdzian.

Wtorek, 21.04.2020 r.

Temat: Ćwiczymy dodawanie i odejmowanie ułamków zwykłych.

  • Rozwiąż zadania z ćwiczeniówki:

Obowiązkowo dla wszystkich zadania: 1,3,5 str.69; 6,10 str.70, 1,3,5 str.71 oraz 7,9 str.72.

DLA CHĘTNYCH 4 strony tzn. 69,70,71,72.

Poniedziałek, 20.04.2020 r.

Temat: Odejmowanie ułamków zwykłych.

Wejdź na stronę https://epodreczniki.pl/a/odejmowanie-ulamkow-zwyklych-o-jednakowych-mianownikach/DVJtQXxtO

i rozwiąż wszystkie ćwiczenia z tej strony (od 1 do 7), zapisz obliczenia w zeszycie.

Czwartek, 16.04.2020 r.
Temat: Dodawanie ułamków zwykłych.

Wejdź na stronę:

rozwiąż wszystkie ćwiczenia z tej strony to znaczy od ćwiczenia 1 do 10.


Środa, 15.04.2020 r.

Temat: Ułamek jako wynik dzielenia.

Kreska ułamkowa to inaczej „dzielenie”.
  • Przeczytaj wstęp do tematu ze strony 170 z książki.

Następnie wykonaj zadania z ćwiczeniówki- cała strona 68 oraz 3 i 4 z książki ze strony 172. Zrób zdjęcia i wyślij do sprawdzenia, bo to jest praca na ocenę.

WIOSENNA PRZERWA ŚWIĄTECZNA od 9 do 14 kwietnia 2020 r.


Środa, 08.04.2020 r.

Temat: Powtórzenie wiadomości – ułamki zwykłe.

Rozwiąż zadania z karty pracy.

Wtorek, 07.04.2020 r.

Temat: Zamiana liczb mieszanych na ułamki niewłaściwe.

Rozwiąż zadania z karty pracy.

Poniedziałek, 06.04.2020 r.

Temat: Ułamki niewłaściwe.
Rozwiąż zadania z karty pracy.

Czwartek, 02.04.2020 r.
Temat: Skracanie ułamków.

Przeanalizuj ze zrozumieniem film

Rozwiąż zadania z karty pracy. Prześlij je do mnie prywatnie na Messengerze, DOSTANIECIE Z TYCH ZADAŃ OCENĘ.

Środa, 01.04.2020 r.
Temat: Rozszerzanie ułamków.

  • Rozwiąż ćwiczenie A , B i C z książki ze strony 164.

Jeśli ktoś nie rozwiązywał zadań w ćwiczeniówce na stronie 64 to proszę uzupełnić- sprawdzimy je rozmawiając na Messengerze.

Wtorek, 31.03.2020 r.

Temat: Doskonalimy umiejętność porównywania ułamków.

Następnie rozwiąż zadania z podręcznika: 6, 7, 8 i 9 strona 162.

Poniedziałek, 30.03.2020 r.

Temat: Ułamki niewłaściwe- zadania.
  • W celu utrwalenia wiadomości o ułamkach niewłaściwych wykonaj zadania z podręcznika 5 i 6 str. 169 oraz wszystkie zadania z ćwiczeniówki na stronie 66.

Czwartek, 26.03.2020 r.

Temat: Ułamki niewłaściwe.

  • Przeanalizuj ze zrozumieniem film:

Kliknij>>> https://www.youtube.com/watch?v=QFvwJN_NWps (pierwsze 10 minut tego filmu to temat naszej lekcji)

  • Następnie rozwiąż samodzielnie zadania z książki 1 i 2 str. 168 oraz 3 i 4 str. 169, pisz w zeszycie do matematyki.

Zrób zdjęcia i wyślij mi rozwiązania prywatnie na Messengerze bo Z TYCH ZADAŃ DOSTANIESZ OCENĘ. Czekam do piątku do godziny 15.00.


Środa, 25.03.2020 r.

Temat: Rozszerzanie i skracanie ułamków – ćwiczenia.

  • Rozwiąż zadania. Kliknij linki poniżej>>>

http://matzoo.pl/klasa4/rozszerzanie-ulamkow-_21_93

http://matzoo.pl/klasa4/skracanie-ulamkow-zwyklych_21_74

  • Rozwiąż zadanie 1,2,3,4,5 z karty pracy - Kliknij>>> KARTA PRACY

Wtorek, 24.03.2020 r.

Temat: Rozszerzanie i skracanie ułamków.


Poniedziałek, 23.03.2020 r.

Temat: Porównywanie ułamków.

  • Następnie rozwiąż zadanie 1, 2 i 3 z książki str. 161(zrób to w zeszycie)

Wykonaj zdjęcie rozwiązania i prześlij Messengerem

18.03.2020 r.

Podaję Wam link, tam jest wytłumaczony materiał, który zadałam do domu. Proszę wejść na tą stronę i kliknąć w matematykę.

Kliknij na linki poniżej:


13.03.2020 r.

Proszę przeczytać tematy w podręczniku od strony 152 do 165 oraz rozwiązać zadania w ćwiczeniówce od strony 56 do 65.

Ponadto przygotować się do poprawy sprawdzianu z poprzedniego działu tj. Figury geometryczne.

12-06-2020, Ewa Cichoń
Strona którą odwiedzasz korzysta z plików cookies. Ustawienia dotyczące tych plików można zmienić w opcjach przeglądarki używanej do przeglądania Internetu. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o plikach cookies przeczytaj Politykę cookies.