Zespół Placówek Oświatowych

Publiczna Szkoła Podstawowa im. Stefana Żeromskiego

i Przedszkole w Kurozwękach

ul. Szydłowska 9, 28-200 Staszów, woj. Świetokrzyskie

tel.fax (015) 866 73 90

zpokurozweki@staszow.pl

Muzyka - klasa IV - Aneta Urbanowicz


Środa, 24.06.2020 r.

Temat: Muzykujemy wakacyjnie – Letnia cza-cza.

Dzień dobry!

Lato zagląda już nam do okien. Słońce co raz wyżej. Z utęsknieniem wyczekujemy wakacji.

Na poprzedniej lekcji poznaliśmy gatunek muzyczny zwany szanty, czyli piosenki żeglarzy.

Na dzisiaj proponuję Wam piosenkę z repertuaru dodatkowego: Letnia cza-cza, którą znajdziecie na str. 124 w podręczniku. Starajmy się poczuć na luzie i poruszać się w rytmie cza-cza. Link do piosenki poniżej.

https://www.youtube.com/watch?v=pdPWINinRUw Letnia cza-cza

https://www.youtube.com/watch?v=CH-JkVs7wMI inne wykonanie

https://www.youtube.com/watch?v=fHDrgk4t_0o inne wykonanie

Dla tych, którzy chcieli by się rozruszać, proponuję naukę tańca cza-cza. https://www.youtube.com/watch?v=TvPmX6KIALg nauka tańca cza-cza

https://www.youtube.com/watch?v=juAWft7ndN4 nauka tańca cza-cza, inna szkoła

Życzę miłej zabawy. Do zobaczenia.


Środa, 10.06.2020 r.

Temat: Muzykujemy wakacyjnie.

Dziś na zajęciach wykonamy piosenkę „Morskie opowieści” i dowiemy się, co to jest szanta.

Szanta, to piosenka opowiadająca o morzu i życiu żeglarzy na statku. Szanty są śpiewane przez marynarzy, dzięki czemu ich praca jest przyjemniejsza. W szantowe teksty często wplatają okrzyki dotyczące różnych żeglarskich czynności, np. zwijania żagla, lub podawania liny.

Zadania do wykonania:

1. Zaśpiewaj piosenkę: „Morskie opowieści” ze słowami z książki str. 119. Jako podkład może Ci posłużyć ten link:

2. Wysłuchaj innego przykładu muzyki szanty:


Środa, 03.06.2020 r.

Temat: Wiolinowy klucz.

Dziś zaśpiewamy piosenkę pt: Wiolinowy klucz. Tekst piosenki znajduje się w podręczniku str. 123.
Ta piosenka opowie Wam jakie zadanie spełnia w muzyce klucz wiolinowy.

Zadanie: Proszę odszukać (np. w Internecie) i napisać w zeszycie: Co to jest klucz wiolinowy i do czego służy?


Środa, 27.05.2020 r.

Temat: Niech żyją wszystkie dzieci.

Dziś zaśpiewamy piosenkę pt: Kolorowe dzieci. Tekst w podręczniku str. 116.

Bez względu na kolor skóry wszystkie dzieci uwielbiają się bawić. Dlatego w wielu krajach powstało wiele ciekawych zabaw muzycznych.

Zapoznamy się z jedną z nich:

Zabawa Pingwinek

Tutaj wersja ze słowami

I kolejne zabawy którą chciałabym Wam zaproponować:

Miłej zabawy


Środa, 20.05.2020 r.

Temat: Dla Ciebie mamo, dla Ciebie tato.

Zaśpiewajcie dziś piosenkę pt. Dla Ciebie, Mamo – podręcznik str. 112.

Zaśpiewamy również piosenkę: Daj mi rękę Tato.

I. Daj mi rękę tato. Już na dworze ciemno a ja się nie boję bo ty idziesz ze mną.
Nawet z nocnych strachów nic sobie nie robię Strachy uciekają gdy jestem przy tobie.
Refren: Tato, tato, jak to dobrze, że jesteś zawsze blisko, i że kochasz mnie.
Tato, tato, nigdy nie smuć się i pamiętaj przecież, ja też kocham cię.
II. Codziennie jesteśmy na długim spacerze Już mnie nauczyłeś jeździć na rowerze.
I wiem, że mnie jeszcze nauczysz wszystkiego co mądre i dobre.
I cieszę się z tego. Refren: Tato, tato ....
III. O moich marzeniach nie powiem nikomu
Chciałabym mieć tatę przez cały dzień w domu.
Żeby ważne sprawy na później zostawił
i żeby się głośno śmiał i ze mną bawił.
Refren: Tato, tato ....

Ułóżcie rymowane, krótkie życzenia dla mamy i taty oraz narysujcie laurkę dla rodziców.

Pracę proszę odesłać na Messenger.


Środa, 13.05.2020 r.

Temat: Ludowa zabawa.

Dziś zaśpiewamy piosenkę – Uciekła mi przepióreczka

Podręcznik str. 87

Obejrzyjcie taniec – mazur

Odpowiedzcie w zeszycie do muzyki na pytania:

1. Wymień polskie tańce narodowe.

2. Jakim tańcem jest mazur i jakie ma metrum?

3. Co oznacza kropka przy nucie?


Środa, 06.05.2020 r.

Temat: Majowe święta Polaków.

Z tej prezentacji dowiesz się:
- jakie święta obchodzimy w maju,
- co oznacza kropka przy nucie,
- jakie są symbole narodowe Polski

Nauczysz się: wykonywać rytm nuty z kropką i śpiewać piosenkę „Polska flaga”


Środa, 29.04.2020 r.

Temat: Dzień Ziemi. Muzyka i ekologia.

Każdego roku w kwietniu obchodzimy Dzień Ziemi. Jest to święto, które ma uświadomić wszystkim ludziom, że należy chronić naszą planetę przed zaśmieceniem i zanieczyszczeniem. Powstało wiele piosenek zachęcających do dbania o naturę i czystość środowiska. Jedna z takich piosenek jest w naszym podręczniku.
Dlatego zapoznajcie się i pośpiewajcie piosenkę Ekorock ze str. 102.


Inną bardzo ładną i mądrą piosenką jest ta: Piosenka Zozi pt: Świat w naszych rękach. Opowiada o segregacji śmieci i recyklingu. Jeśli Wam się spodoba, tekst znajduje się pod nagraniem.

My również ponownie wykorzystamy tzw. śmieci czyli puste butelki czy opakowanie.
Ćwiczenie: Zgromadźcie stare gazety, plastikowe butelki, kartony czy puszki po napojach. Zbudujcie ze zgromadzonych przedmiotów ekologiczne instrumenty. Po wykonaniu zadania zróbcie zdjęcie swojego instrumentu i prześlijcie je do oceny.


Środa, 22.04.2020 r.

Temat: Muzyczne powitanie wiosny.

Zapoznajcie się z wiadomościami z podręcznika str. 96 – 97

Pomocą będą treści przedstawione w linku poniżej:

Pośpiewajcie radosną piosenkę „Wszystko kwitnie wkoło” str. 96

Miłej zabawy.


Środa, 15.04. 2020 r.

Temat: Wielkanoc. Tradycje wielkanocne: zwyczaje i obrzędy.

Dzisiaj przypomnimy sobie zwyczaje wielkanocne, zapoznamy się również z obrzędami z innych regionów kraju – podręcznik str. 99

W zeszycie pod tematem narysujcie coś świątecznego np. pisanka, stroik itp. (obrazek nie musi być duży).

Pośpiewajcie „Wielkanocną piosenkę”, która znajduje się na str. 100 i 101 podręcznika.


WIOSENNA PRZERWA ŚWIĄTECZNA od 9 do 14 kwietnia 2020 r.


Środa, 08.04.2020 r.


Temat: Dzieciństwo Fryderyka Chopina.

Na dzisiejszych zajęciach zapraszam Was na spacer po Żelazowej Woli czyli miejsca urodzenia Fryderyka Chopina.

Obejrzyjcie film. W tle słyszycie utwory naszego najsłynniejszego kompozytora:
(oglądamy 3 minuty i 45 sekund dla chętnych – cały)


Kliknij>>> https://abc.tvp.pl/44946988/chopin-odc-16?fbclid=IwAR0WrBFfm2ZWFQmxbhyrdfr6YGLG-kLPAwx93HgE86Bkh2vsysaCKyqQboA

Utwór Polonez g-moll skomponowany przez Chopina w wieku 7 lat. Posłuchaj go:

W bardzo ciekawy i żartobliwy sposób w tym filmie zapoznasz się z dzieciństwem Fryderyka Chopina ( oglądamy pierwsze 3 minuty i 30 sekund):

Odpowiedz na pytania:
1) Kiedy i gdzie urodził się Fryderyk Chopin?

2) Kim był?

3) Na jakim grał instrumencie?

4) Jaki utwór skomponował w wieku 7 lat?

Odpowiedzi zapisz w zeszycie.


Środa, 01.04.2020 r.

Temat: Muzyczne klamerki.

  • Poproszę Was dzisiaj, abyście na lekcje muzyki przygotowali sobie dwie plastikowe klamerki różnego koloru czyli spinacze do prania.

Zagramy na klamerkach J

  • Uważnie obejrzyj film. Zajmie Ci to nie dłużej niż 7 minut.

Zapamiętaj schemat w jakim będziemy grać na klamerkach. Pamiętaj, że w prawym dolnym rogu można zwolnić tempo. Na pewno się uda. Powodzenia!

Kliknij>>> https://www.youtube.com/watch?v=F6wbz5W-WBg&t=1s&fbclid=IwAR3Q3NOx1OhpQjuJ5MbGo3PtMFGf_dOa6VlIM843OJ0BkWVEY4oBjVHqgJQ


Środa, 25.03.2020 r.

Przeczytaj z podręcznika o instrumentach perkusyjnych melodycznych - str. 82

  • Posłuchaj ich brzmienia:
Kliknij>>> http://www.kursnamuzyke.pl/szkola-podstawowa/muzyka-w-4-6/instrumenty-muzyczne/instrumenty-perkusyjne/instrumenty-perkusyjne-melodyczne
  • Wymień w zeszycie ich nazwy i napisz, którego brzmienie podoba Ci się najbardziej.
  • Napisz dlaczego instrumenty perkusyjne dzielimy na melodyczne i niemelodyczne? (podręcznik ucznia str. 79)
  • Przypomnij sobie jeszcze raz jak brzmią instrumenty perkusyjne niemelodyczne.
Dziękuję i pozdrawiam.
13-06-2020, Ewa Cichoń
Strona którą odwiedzasz korzysta z plików cookies. Ustawienia dotyczące tych plików można zmienić w opcjach przeglądarki używanej do przeglądania Internetu. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o plikach cookies przeczytaj Politykę cookies.