Informatyka - klasa VII - Agnieszka Mysłek
Wtorek, 23.06.2020 r.
Temat: Arkusz kalkulacyjny, czyli kalkulacje.
Otwórz podręcznik https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=67 na stronie 180
Przeczytaj podpunkty:
1. Zastosowanie arkusza do kalkulacji wydatków.
2. Adres bezwzględny.
Następnie wykonaj ćwiczenie 1/180, 2/181 oraz 3/182.
Wtorek, 09.06.2020 r.
Temat: Projektowanie tabeli i stosowanie funkcji arkusza kalkulacyjnego.
Otwórz podręcznik https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=67 na stronie 169.
Przeczytaj podpunkty:
1. Zasady wprowadzania informacji do tabeli arkusza kalkulacyjnego.
2. Stosowanie funkcji arkusza kalkulacyjnego.
Następnie wykonaj Ćwiczenie 1/169 oraz ćwiczenie 5/172 i 6/173.
Wtorek, 02.06.2020 r.
Temat: Komórka, adres, formuła.
Otwórz podręcznik https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=67 na stronie 162.
Przeczytaj podpunkty:
2. Obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym
3. Podstawowa własność arkusza kalkulacyjnego.
4. Zasada adresowania względnego.
Następnie wykonaj ćwiczenia: 1/164 3/165 oraz 4/166.
Wtorek, 26.05.2020 r.
Temat: Zmienianie postaci żółwia.
- Otwórz podręcznik https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=67 na stronie 155.
Przeczytaj informacje w jaki sposób zmienia się postać żółwia (z gotowych postaci) w Logomocji i wykonaj ćwiczenie 1/155.
Następnie przeczytaj w jaki sposób korzysta się z „Edytora postaci” i wykonaj ćwiczenie 14 i 15 ze strony 156.
Wtorek, 19.05.2020 r.
Temat: Procedury z parametrami- Logo.
Zauważ, że definiowanie procedury bez parametru jest mało elastyczne. Znacznie lepiej jest zdefiniować jedną uniwersalną procedurę, która sprawdzi się każdej sytuacji. Tworzenie procedury z parametrami jest tematem dzisiejszej lekcji…
Najpierw wykonaj kartę pracy.
Następnie wykonaj zadanie na OCENĘ i prześlij je do mnie na priv.
Zadanie: Przygotuj własne procedury rysujące romb, prostokąt i równoległobok o zadanych przez Ciebie parametrach (długości boków i kąty między bokami).
Wtorek, 12.05.2020 r.
Temat: Logo - procedury bez parametrów.
Programowanie w logo polega na opisywaniu czynności wykonywanych przez żółwia za pomocą procedur zrozumiałych dla żółwia. Najprostsze czynności zostały zdefiniowane przez twórców języka logo. Nazywamy je procedurami pierwotnymi. Niektóre z nich już poznałeś (na przykład NP, WS, CS PW czy LW). Wykorzystując istniejące procedury możesz budować własne, odpowiadające chwilowym potrzebom programów.
Zadanie: wykonaj kartę pracy.
Wtorek, 05.05.2020 r.
Temat: Programowanie w języku LOGO.
Wykonaj zadania z karty pracy.
- Kliknij>>> KARTA PRACY
Wtorek, 28.04.2020 r.
Temat: Zadanie projektowe- tworzymy własną grę.
Proszę dobrać się w grupy 2,3 lub 4 osobowe i stworzyć grę według własnego pomysłu w programie Scratch (najlepiej dla dwóch graczy). Prześlijcie ją do mnie w ciągu tygodnia, bo to jest praca na ocenę.
Wtorek, 21.04.2020 r.
Temat: Tworzenie gry – dbajmy o las.
Utwórz grę zgodnie z poleceniami opisanymi TUTAJ: http://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Lubie-to-7-podrecznik_2/index.html#p=42
WIOSENNA PRZERWA ŚWIĄTECZNA od 9 do 14 kwietnia 2020 r.
Wtorek, 07.04.2020 r.
Temat: „Stosowanie procedur w Scratch’u”.
Aby w programie nie powtarzać poleceń rysujących sześciokąt i kwadrat, możemy zdefiniować procedury (bloki) rysujące te figury i wywołać je w programie (nawet wielokrotnie).
Wykonaj kartę pracy.
- Kliknij>>> KARTA PRACY
Dla chętnych polecam zajrzeć na stronę o programowaniu: Kliknij>>> https://code.org/
Wtorek, 31.03.2020 r.
Temat: Programowanie w języku Scratch.
- Wykonaj kartę pracy.
Kliknij>>> KARTA PRACY
Dla chętnych polecam zajrzeć na stronę o programowaniu