Zespół Placówek Oświatowych

Publiczna Szkoła Podstawowa im. Stefana Żeromskiego

i Przedszkole w Kurozwękach

ul. Szydłowska 9, 28-200 Staszów, woj. Świetokrzyskie

tel.fax (015) 866 73 90

zpokurozweki@staszow.pl

Informatyka - klasa VII - Agnieszka Mysłek


Wtorek, 23.06.2020 r.

Temat: Arkusz kalkulacyjny, czyli kalkulacje.

Otwórz podręcznik https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=67 na stronie 180

Przeczytaj podpunkty:

1. Zastosowanie arkusza do kalkulacji wydatków.
2. Adres bezwzględny.
Następnie wykonaj ćwiczenie 1/180, 2/181 oraz 3/182.

Wtorek, 09.06.2020 r.

Temat: Projektowanie tabeli i stosowanie funkcji arkusza kalkulacyjnego.

Otwórz podręcznik https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=67 na stronie 169.

Przeczytaj podpunkty:

1. Zasady wprowadzania informacji do tabeli arkusza kalkulacyjnego.
2. Stosowanie funkcji arkusza kalkulacyjnego.

Następnie wykonaj Ćwiczenie 1/169 oraz ćwiczenie 5/172 i 6/173.

Wtorek, 02.06.2020 r.

Temat: Komórka, adres, formuła.

Otwórz podręcznik https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=67 na stronie 162.

Przeczytaj podpunkty:
2. Obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym
3. Podstawowa własność arkusza kalkulacyjnego.
4. Zasada adresowania względnego.

Następnie wykonaj ćwiczenia: 1/164 3/165 oraz 4/166.

Wtorek, 26.05.2020 r.
Temat: Zmienianie postaci żółwia.
Przeczytaj informacje w jaki sposób zmienia się postać żółwia (z gotowych postaci) w Logomocji i wykonaj ćwiczenie 1/155.

Następnie przeczytaj w jaki sposób korzysta się z „Edytora postaci” i wykonaj ćwiczenie 14 i 15 ze strony 156.

Wtorek, 19.05.2020 r.

Temat: Procedury z parametrami- Logo.

Zauważ, że definiowanie procedury bez parametru jest mało elastyczne. Znacznie lepiej jest zdefiniować jedną uniwersalną procedurę, która sprawdzi się każdej sytuacji. Tworzenie procedury z parametrami jest tematem dzisiejszej lekcji…

Najpierw wykonaj kartę pracy.
Następnie wykonaj zadanie na OCENĘ i prześlij je do mnie na priv.

Zadanie: Przygotuj własne procedury rysujące romb, prostokąt i równoległobok o zadanych przez Ciebie parametrach (długości boków i kąty między bokami).

Wtorek, 12.05.2020 r.

Temat: Logo - procedury bez parametrów.

Programowanie w logo polega na opisywaniu czynności wykonywanych przez żółwia za pomocą procedur zrozumiałych dla żółwia. Najprostsze czynności zostały zdefiniowane przez twórców języka logo. Nazywamy je procedurami pierwotnymi. Niektóre z nich już poznałeś (na przykład NP, WS, CS PW czy LW). Wykorzystując istniejące procedury możesz budować własne, odpowiadające chwilowym potrzebom programów.

Zadanie: wykonaj kartę pracy.

Wtorek, 05.05.2020 r.

Temat: Programowanie w języku LOGO.
Wykonaj zadania z karty pracy.

Wtorek, 28.04.2020 r.

Temat: Zadanie projektowe- tworzymy własną grę.

Proszę dobrać się w grupy 2,3 lub 4 osobowe i stworzyć grę według własnego pomysłu w programie Scratch (najlepiej dla dwóch graczy). Prześlijcie ją do mnie w ciągu tygodnia, bo to jest praca na ocenę.

Wtorek, 21.04.2020 r.

Temat: Tworzenie gry – dbajmy o las.

Utwórz grę zgodnie z poleceniami opisanymi TUTAJ: http://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Lubie-to-7-podrecznik_2/index.html#p=42

WIOSENNA PRZERWA ŚWIĄTECZNA od 9 do 14 kwietnia 2020 r.


Wtorek, 07.04.2020 r.

Temat: „Stosowanie procedur w Scratch’u”.

Aby w programie nie powtarzać poleceń rysujących sześciokąt i kwadrat, możemy zdefiniować procedury (bloki) rysujące te figury i wywołać je w programie (nawet wielokrotnie).

Wykonaj kartę pracy.

Dla chętnych polecam zajrzeć na stronę o programowaniu: Kliknij>>> https://code.org/

Wtorek, 31.03.2020 r.
Temat: Programowanie w języku Scratch.

  • Wykonaj kartę pracy.

Kliknij>>> KARTA PRACY

Dla chętnych polecam zajrzeć na stronę o programowaniu
Kliknij>>> https://code.org/
12-06-2020, Ewa Cichoń
Strona którą odwiedzasz korzysta z plików cookies. Ustawienia dotyczące tych plików można zmienić w opcjach przeglądarki używanej do przeglądania Internetu. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o plikach cookies przeczytaj Politykę cookies.