Zespół Placówek Oświatowych

Publiczna Szkoła Podstawowa im. Stefana Żeromskiego

i Przedszkole w Kurozwękach

ul. Szydłowska 9, 28-200 Staszów, woj. Świetokrzyskie

tel.fax (015) 866 73 90

zpokurozweki@staszow.pl

Muzyka - klasa VI - Aneta Urbanowicz


Piątek, 19.06.2020 r.

Temat: Zaśpiewajmy, zagrajmy, zatańczmy razem.

Dzień dobry.

Temat dzisiejszej lekcji zachęca do wspólnej zabawy.

W podręczniku na str.156 macie piosenkę Tyle słońca w całym mieście. Nauczcie się jej śpiewać i obmyśleć choreografię, czyli: poruszanie się w jej rytmie, gesty, ilustrowanie ruchem tekstu.

https://www.youtube.com/watch?v=kuZNpZCdoE8 Tyle słońca w całym mieście

https://www.youtube.com/watch?v=CPmeVbpAXpU Tyle słońca… karaoke

https://www.youtube.com/watch?v=sTy7loms2js Tyle słońca… karaoke inna wersja

https://www.youtube.com/watch?v=FMtxEexjVMk Tyle słońca… podkład muzyczny i tekst

Na str. 158 jest do zagrania i zatańczenia popularny taniec t’Smidje, znany w Polsce pod nazwą Belgijka.

Zachęcam do grania, tańczenia i śpiewania. Kroki są opisane w podręczniku, a poniżej podaję linki do piosenki w wersji polskiej i do tańca.

https://www.youtube.com/watch?v=l68QxDXOVbk t’Smidje zespół: Lais

https://www.youtube.com/watch?v=WzJlz3fKoow t’Smidje wersja polska karaoke

https://www.youtube.com/watch?v=HaoeHXMoQFo taniec Belgijka krok po kroku

https://www.youtube.com/watch?v=sZS8sCdx-Xg taniec Belgijka

Na zakończenie wysłuchajcie utworu węgierskiego kompozytora epoki Romantyzmu: Johannesa Brahms’a Taniec węgierski nr 5. Postarajcie się rozpoznać jaką formę ma ten utwór. W zeszycie pod tematem zapiszcie

tytuł, kompozytora i formę.

Życzę miłej zabawy.


Piątek, 05.06.2020 r.

Temat: Cztery pory roku z maestro Vivaldim.

Na dzisiejszej lekcji spotykamy się muzycznie z kolejnym, wielkim kompozytorem i wirtuozem skrzypiec epoki Baroku – Antonio Vivaldim.

Ponadto jak już wiecie z lekcji o Chopinie, koncert jest to pewna forma muzyczna, utwór, w którym główny instrument gra w towarzystwie orkiestry symfonicznej.

Zadania do wykonania:
1. Obejrzyj prezentację o Antonio Vivaldim

2. Przeczytaj w podręczniku s.151 informacje dotyczące koncertu, jako formy muzycznej oraz schemat budowy koncertu.

3. Przeczytaj treść z podręcznika na temat A. Vivaldiego - znajdź i przepisz zdanie mówiące: Ile koncertów na instrument solowy i orkiestrę skomponował A. Vivaldi?.

Posłuchajcie fragmentu Koncertu g-moll na skrzypce i orkiestrę „Lato” cz. III Presto oraz koncertu f-moll na skrzypce i orkiestrę „Zima” cz. II Largo


Piątek, 29.05.2020 r.

Temat: Z dziejów muzyki – barok. Jan Sebastian Bach.

Zaśpiewamy dziś piosenkę Zbigniewa Wodeckiego - Zacznij od Bacha.

Podr. Str. 142

Następnie posłuchamy muzyki Jana Sebastiana Bacha, dowiemy się co to jest polifonia, poznamy barokowy instrument klawesyn.

Odpowiedz na pytania:

1. Co to jest polifonia?

2. Wymień najpopularniejsze instrumenty epoki baroku?

3. Wymień muzycznych przedstawicieli epoki.

Odpowiedzi wyślij na Messenger.


Piątek, 22.05.2020 r.

Temat: Powietrzna muzyka. Orkiestry dęte w muzyce zespołowej.

(zapisz temat w zeszycie)

Dziś zaśpiewamy piosenkę „Orkiestry dęte” słowa str. 136 w podręczniku

Przeczytajcie notatkę ze str. 139 i napiszcie w zeszycie na jakich instrumentach dętych i perkusyjnych grają muzycy w orkiestrze dętej?

Odpowiedzi proszę odesłać na Messenger.


Piątek, 15.05.2020 r.

Temat: Instrumenty dęte. Podział i brzmienie.

Przeczytaj informacje zawarte w podręczniku – lekcja 23 s.120-133.

Wymień grupy instrumentów dętych i należące do nich instrumenty (zadanie do wykonania w zeszycie).


Piątek, 08.05.2020 r.

Temat: Z muzyką w tle- muzyka filmowa.

Pomocą w zapoznaniu z tematem będzie prezentacja na platformie Genia.ly.

Podsumowanie tematu:


Zapisz temat w zeszycie lub na kartce, którą później wkleisz do zeszytu. Pod tematem lekcji zapisz podsumowanie (punkty od 1 do 5) :

1.Muzyka filmowa jest niezbędna w filmie. Należy do równorzędnych elementów dzieła filmowego.

2. Rolą muzyki w filmie jest:

  • ilustrowanie jego treści,
  • wprowadzanie w klimat wydarzeń,
  • pobudzanie emocji,
  • potęgowanie wrażeń podczas oglądania

3. Kim był taper i czym się zajmował?

4.Wypisz trzech kompozytorów muzyki filmowej zagranicznej (przy każdym nazwisku podaj przynajmniej jeden tytuł filmu z muzyką ich autorstwa)
5. Wypisz trzech kompozytorów muzyki filmowej polskiej (przy każdym nazwisku podaj przynajmniej jeden tytuł filmu z muzyką ich autorstwa). Możesz skorzystać z tej prezentacji lub innych źródeł.
Zdjęcie pracy (punkty od 1 do 5) proszę przesłać na mojego maila.

Powodzenia!


Piątek, 24.04.2020 r.

Temat: Muzyczne widowiska:

Dziś dowiemy się czym są: operetka, musical, i rewia oraz obejrzymy nagrania tych form sztuki. Temat znajduje się w podręczniku na str. 106-111. Pomocą w poznawaniu nowych treści będą również informacje znajdujące się w linku:


Piątek, 17.04.2020 r.

Temat: Kujawiak z oberkiem. Etnografia.

1. Zapiszcie temat: Kujawiak z oberkiem. Etnografia.

2. Przeczytajcie temat : Kujawiak z oberkiem – podręcznik str. 98-103.

  • W załączniku przesyłam więcej materiałów do samodzielnej pracy:

Kliknij>>> ZAŁĄCZNIK


WIOSENNA PRZERWA ŚWIĄTECZNA od 9 do 14 kwietnia 2020 r.


Piątek, 03.04.2020 r.

Temat: Fryderyk Chopin na emigracji – robimy lapbooki.

  • Przypominam jak powstaje lapbook:

Kliknij>>>https://www.youtube.com/watch?v=-YghqFOiGBw

i jak można wykonać samodzielnie elementy do niego

Kliknij>>>https://www.youtube.com/watch?v=8dQ69uXYuos

  • Tak naprawdę potrzebne będą kartki, kredki/mazaki, nożyczki i klej.

Będziemy robić lapbook o F. Chopinie a dokładnie o jego życiu i twórczości na emigracji.

  • Pracę zaczniemy w piątek ok. 11.00

W trakcie konsultacji zbierzemy informacje jakie elementy graficzne i treści zamieścić w lapbooku. Tak naprawdę ogranicza Was tylko wyobraźnia.


Piątek, 27.03.2020 r.

Temat lekcji: Fryderyk Chopin na emigracji.

Drodzy uczniowie.
Obejrzyjcie film o życiu Chopina na emigracji
Wysłuchaj etiudy rewolucyjnej c-moll op. 10 nr 12
oraz

Walca Des-dur op. 64 no. 1

Opisz w zeszycie nastrój wysłuchanych utworów.
Ciekawostka: Według anegdoty do skomponowania Walca Des-dur zainspirował Chopina widok ... psa hrabiny Delfiny Potockiej biegającego w kółko w pogoni za własnym ogonem. :)
Wysłuchaj utworu F. Chopina "Mój serdeczny kraj"
A następnie Etiudy E-dur, op.10, nr 3
Scharakteryzujcie w zeszycie melodię i tempo utworu. Następnie wskażcie podobieństwa i różnice pomiędzy oryginalną wersją etiudy a piosenką opracowaną na podstawie kompozycji.
Kochani na koniec zapoznajcie się teraz z przepisem na lapbook: :)

Tak, dobrze się domyślacie - będziemy robić lapbook o F. Chopinie a dokładnie o jego życiu i twórczości na emigracji. Ale to już ... za tydzień.
Miłego dnia. :)
13-06-2020, Ewa Cichoń
Strona którą odwiedzasz korzysta z plików cookies. Ustawienia dotyczące tych plików można zmienić w opcjach przeglądarki używanej do przeglądania Internetu. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o plikach cookies przeczytaj Politykę cookies.